Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for May 12th, 2018

Hvad man kan få ud af gråvejr

Den blå time – turgængere

Written by Donald

Saturday, May 12, 2018 at 22:59 GMT+0000

Posted in Hav

Tagged with

Tørkevarsel

I forgangne week-end var jeg forbi købmanden tidlig morgen og så en medarbejder tage visne skoleplanter fra udstillingsreolerne og lægge dem til udsmidning. (Planteskoleplanter? Udplantningsplanter, hedder det sådan? Er der ikke for mange “plant” i de ord?)

I den forgangne weekend skinnede solen så kraftigt, at Købmandens planter døde af tørst, selv om de blev vandet. De kan ikke tåle direkte sol.

Jeg havde godt nok allerede da tænkt at det var dejligt med al den sol, græsset vokser langsomt, der er steder, hvor jeg ikke har slået det endnu, fordi jeg regner med at det kvæler mos og mælkebøtter, når det får lov at gro.

Vores jord her holder på vandet. Allerede for en uge siden kunne jeg ikke “bare lige” grave et hul, – jeg må vande først, og så grave.

Written by Donald

Saturday, May 12, 2018 at 22:22 GMT+0000

Posted in Brok, Vejr

Tagged with

Hvordan har Hundested kunnet ændre sig så meget?

Written by Donald

Saturday, May 12, 2018 at 15:38 GMT+0000

Posted in Hav, Vandbyggeri

Tagged with , , ,