Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for May 22nd, 2018

Restaurationslivet i Hundested

Undskyld, der er kun ét billede af stedet:

Frokostrestaurant Røgeristen, som åbner kl.12 og lukker kl.15 — stuvende fuldt på dene Pinsedag
Man kan se at der er indrettet et udendørsområde med en afgrænsning og hængende blomster

Buffeten tilbyder lækre fiskeretter og en afdeling med flæskesteg, perfekt med sprøde svær og rødkål, agurkesalat og kartofler – eller tarteletter med høns og asparges, mange smukke og lækre oste, vindruer, kaffe og/eller the, frugt osv. og alt dette kan man svælge i for sølle 149 kr.

Men øjet er mere sulten end maven. Jeg husker familien sagde “Ih hvor er jeg sulten!” – og bagefter “Ih hvor er jeg stopmæt!”

Jeg spiser mindre portioner ad gangen fordi jeg har haft permanent kvalme i meget mild grad siden Januar – formentlig influenza eller gentagne virusangreb, som påvirker smagssans og lugtesans – og derfor er jeg meget tilbageholdende og spiser hellere flere små måltider.

Der er mange andre restauranter på Hundested Værftsmole: Halsnæs Bryghus har en anden strategi, spændende, ja næsten underlige kombinationer og priser fra lav til høj:

Halsnæs Bryghus, åbent 11-22:
SORTSILDEN
69,-
Sildefilet marineret med vores porter, “Vådbinderen”.
Serveres med rugbrød.

FISKEFRIKADELLEN
79,-
3 smørstegte deller med hjemmerørt remoulade.
Serveres med rugbrød.

osv.

EN TILFØJELSE: Ud over restauranter og caféer er der boder og værksteder med stor og lille kunst, mest notabel er måske Glassmedien i Hundested, men lige så spændende er det at se på trædrejer kunst og smukke håndlavede smykker og rariteter:

Written by Donald

Tuesday, May 22, 2018 at 20:21 GMT+0000

Posted in Byggeri, Liv

Tagged with