Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for May 10th, 2019

Hospitalskuller

Da jeg i sidste uge (begyndelsen af Maj) lyttede til musik på mobiltelefonen via en lille højtaler, som min søn havde lånt mig, fik jeg mere og mere lyst til at spille selv. Ventetiden efter en scanning brugte jeg til at sagte at synge og nynne nogle af de smukke melodier, som jeg havde hørt.

Dvorak er kendt for sin 9. symfoni, “Fra Den Nye Verden”, men hvor blev de 8 andre symfonier af? Jeg brugte al den gode tid til at høre musik, som man ellers ikke har tid til at lytte til i fred og ro.

På den måde undgik jeg “hospitalskuller i svær grad”.

Om lørdagen ringede jeg til min broder og spurgte, om ikke det var sjovere hvis jeg tog en taxa fra hospitalet over til ham (ved Søerne) så vi kunne spille lidt sammen. Jo – han var meget glad for at jeg kom, og jeg kastede mig over hans nye smukke klaver, og spillede en meget, meget simpel melodi (på 3 toner) simpelthen for at få fingrene igang.

Det lykkedes.

Senere arbejdede jeg mere med den lille melodi, inspireret af en dag jeg havde spillet på et lille barok orgel i Maria Kyrkan i Helsingborg (uden at kordegnen var kommet farende for at sige at det måtte jeg ikke!) Her er den på klaver.

En simpel melodi, god til genoptræning af fingrene.

Written by Donald

Friday, May 10, 2019 at 17:28 GMT+0000

Posted in Blogosofi, Liv

Tagged with ,