Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Søndagstur

with 10 comments

Det så ikke ud af noget, da jeg om eftermiddagen, lige før solnedgang, tænkte at jeg hellere måtte se at komme afsted hvis jeg overhovedet kunne.

Jeg havde om eftermiddagen igen prøvet at købe billet til SF, og denne gang gik det fint, uden problemer med forretningsforløbet. Det er jo dejligt, en tur til GrandKusine Linda og Vigen er nu på plads, til en rimelig pris, så det skulle jo helst være sådan at der er lidt overskud til at komme ud at se. Og gå!

Det regnede, så det var ikke helt urimeligt at begynde med en biltur langs kysten ved Rågeleje. Af pligt tog jeg et par billeder og tænkte at måske kunne man lige akkurat se lanternerne på coasteren derude. Da jeg så kom hjem og så dem på en stor skærm, syntes de billeder af grå i 100+ nuancer at være meget meget gode, ja, jeg kom til at tænke “det er jo kunst”.

Tilbage i Vejby var det holdt op med at regne, og en spadseretur på stationsvej – langsomt af hensyn til at jeg ikke må falde, hvis der kommer en stiksmerte i et led og benet knækker sammen, – gav trods halvmørke et motiv af hygge, som i “Livets Gang I Lidenlund”. Desværre bliver det lidt blurred – hvad hedder det på dansk, uskarpt? Det er ikke en god betegnelse, men lidt vattet, lidt … nå altså der måtte gerne være lidt mere præcise omrids hvilket især ses, når billedet kommer op i stor størrelse.

Written by Donald

Monday, February 26, 2024 at 9:17 GMT+0000

Posted in Carpe Noctem, Hav, Vejr

Tagged with , , ,

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvor herligt at høre, at du har mod på at tage afsted igen. Det er også tegn på, at den første tur virkelig var en succes 😀
    Gråvejr er ofte meget fotogent. Jeg elsker den mystik, der opstår når mosekonen brygger, eller der ligger en let dis over landskabet.

    Ellen

    Saturday, March 2, 2024 at 9:20 GMT+0000

    • Ja, det er jo en satsning, for jeg er godt klar over at det bliver svært uden Malte, min søn, som var så rar at slæbe både den store bagage og min lille håndbagage, når det var nødvendigt.
      Der er hjul på den store bagage, og man kan få hjælp til gangbesværede i lufthavnene, så det håber jeg gør fly-rejsen mulig.

      Jeg har ikke meget erfaring med den slags og overvejer at ringe eller skrive til et flyselskab om det er tid nok, 50 minutter, i Munchen International Airport, til skift.

      Donald

      Saturday, March 2, 2024 at 11:35 GMT+0000

      • Det er ikke nok, Donald, og der er ikke noget værre end at stresse over, om man når sit fly.
        Jeg bestilte i hundredvis af flybilletter til mine kolleger, dengang jeg arbejdede.
        Vi regnede altid med minimum to timer til flyskift. Sommetider skal man skifte terminal, hvilket kan tage lang tid i en stor lufthavn, og sommetider er flyet forsinket fra start. 50 minutter er slet, slet ikke nok, især ikke, hvis man som du er lidt dårligt gående. Det har også meget at sige, om bagagen er checket ind til hele vejen, eller man selv skal bakse med den undervejs og måske oven i købet ud og ind af securityområder. Flyselskaberne vil sige, at 50 minutter er nok, men de rejsendes erfaring siger det modsatte!

        Ellen

        Saturday, March 2, 2024 at 11:45 GMT+0000

        • Tak for den kommentar, det skal undersøges, selvfølgelig.

          Donald

          Saturday, March 2, 2024 at 13:43 GMT+0000

          • Det er bare lidt svært af ‘undersøge’, for det er kun erfaringen, der taler. Som sagt vil luftfartsselskaber synes, at en time er nok, men når man et par gange har fået frustrerede kolleger hjem, som ikke nåede deres flyskift, så lærer man at sørge for, at der er mindst to timers transfertid.
            Mange rejsebureauer siger også, at de regner med to timer. Nogle få gør ikke, men så brokker jeg mig inden de bestiller de endelige flybilletter, og så ændrer de det efter mit ønske. Vi har flere gange været glade for, at vi ikke kun havde en time, fordi vi så havde mistet den videre forbindelse – og det er altså surt!

            Ellen

            Monday, March 4, 2024 at 11:11 GMT+0000

            • Nej det kan man jo ikke undersøge ved at tage en prøvetur … ! Jeg tænkte såmænd at man måske kunne spørge Lufthansa med vægt på gangbesværet + checke op på kort over Munchen, hvor stor er den, og om man måske kunne finde nogle journalister, som beskriver transfer i München.
              Og så kan jeg jo spørge et rejsebureau, hvad der sker, hvis Lufthansa lover men ikke kan holde?

              Donald

              Monday, March 4, 2024 at 12:16 GMT+0000

              • En masse ulejlighed af pålægge sig selv for at få en ikke-garanti 😉
                Hvorfor ikke bare regne med minimum to timer og så lade det være ved det? Du kan alligevel ikke bruge svarene til noget, hvis en forsinkelse, som ingen kan vide noget om på forhånd, viser sig at være for stor …

                Ellen

                Monday, March 4, 2024 at 20:36 GMT+0000

                • Den irriterende Ellen bliver bare ved: Det er heller ikke kun dig, der skal flyttes. Det skal din bagage også, og det system skal bruge en vis tid til transfer, selv om du ikke selv skal flytte bagagen.
                  Tro mig, jeg har mange dårlige erfaringer med for lidt transfertid 🙄

                  Ellen

                  Tuesday, March 5, 2024 at 9:14 GMT+0000

                • Du er aldrig irriterende … sidder og griner højt … ja, jeg vil undersøge om hvad Lufthansa siger. Så vidt jeg ved skal jeg ikke selv flytte bagagen i Munchen. De siger, at jeg kan få transporthjælp, så nu må vi se.

                  Donald

                  Friday, March 8, 2024 at 12:40 GMT+0000

                • OK …

                  Donald

                  Friday, March 8, 2024 at 12:39 GMT+0000


Leave a comment