Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for March 12th, 2015

Tak for mad – nu er det ikke for at spise mig, vel?

Noget tyder på at fuglene spiser de frø, de bedst kan lide, først - ikke noget med at gemme desserten til sidst

Noget tyder på at fuglene spiser de frø, de bedst kan lide, først – ikke noget med at gemme desserten til sidst

Efter at fuglene har tømt beholderen ligger der frø på jorden – så går de igang med dem.

Jeg har opdaget, at de elsker havregryn. Er der noget i vejen for at give fuglene havregryn?

Man er nødt til at klikke/hente stort billede, se stort, for at kunne se øjet på gråspurven, — men det lykkedes kameraet at indfange dette sekund – lidt efter var de væk, spurvene. 🙂

Written by Donald

Thursday, March 12, 2015 at 18:49 GMT+0000

Posted in Fugle

Tagged with

Græsset gror, og det gør kornet jo derfor også

Det er både hyggeligt og fornøjeligt at kunne følge med i væksten på markerne overfor, og det giver anledning til mange små aftenture.

Plejespor set fra syd, henad kl. 17, solen står i vest.

Plejespor set fra syd, henad kl. 17, solen står i vest.

Så zoomer vi ind, nu kan jeg se de enkelte blade ser pæne ud

Så zoomer vi ind, nu kan jeg se de enkelte blade ser pæne ud

Her får jeg flere detaljer end jeg kan se med det blotte øje

Her får jeg flere detaljer end jeg kan se med det blotte øje, nogle af bladene er vissentgrå/brune

Set hjemmefra:

Hvor meget er de vokset? Det er stadig køligt og nattefrost, men det gror om dagen, når temperaturen kommer op over 5-7°C

Hvor meget er de vokset? Det er stadig køligt og nattefrost, men det gror om dagen, når temperaturen kommer op over 5-7°C

Her til morgen var der rimfrost på plænen, men jeg tror det er udstrålingsfrost, som man får når der er en klar nattehimmel – så udstråler jorden varme i form af infrarøde bølger og jordoverfladen bliver koldere.

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, March 12, 2015 at 11:20 GMT+0000

Posted in Mark