Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Græsset gror, og det gør kornet jo derfor også

Det er både hyggeligt og fornøjeligt at kunne følge med i væksten på markerne overfor, og det giver anledning til mange små aftenture.

Plejespor set fra syd, henad kl. 17, solen står i vest.

Plejespor set fra syd, henad kl. 17, solen står i vest.

Så zoomer vi ind, nu kan jeg se de enkelte blade ser pæne ud

Så zoomer vi ind, nu kan jeg se de enkelte blade ser pæne ud

Her får jeg flere detaljer end jeg kan se med det blotte øje

Her får jeg flere detaljer end jeg kan se med det blotte øje, nogle af bladene er vissentgrå/brune

Set hjemmefra:

Hvor meget er de vokset? Det er stadig køligt og nattefrost, men det gror om dagen, når temperaturen kommer op over 5-7°C

Hvor meget er de vokset? Det er stadig køligt og nattefrost, men det gror om dagen, når temperaturen kommer op over 5-7°C

Her til morgen var der rimfrost på plænen, men jeg tror det er udstrålingsfrost, som man får når der er en klar nattehimmel – så udstråler jorden varme i form af infrarøde bølger og jordoverfladen bliver koldere.

Skrivefelt …

Written by Donald

Thursday, March 12, 2015 at 11:20 UTC

Posted in Mark

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sjældent har vintersæden stået flottere på dette tidspunkt af året.

    Farmer

    Thursday, March 12, 2015 at 11:53 UTC

    • Jeg glæder mig hver dag, Farmer! Det er så smukt.

      Donald

      Thursday, March 12, 2015 at 12:22 UTC

  2. Det er sådan en herlig tid, vi går i møde.

    Stegemüller

    Thursday, March 12, 2015 at 12:09 UTC

    • Det er bare om at komme afsted og nyde den, Stegemåuller, uanset om man har ondt hist eller her – det går over hvis man er lidt forsigtig🙂

      Donald

      Thursday, March 12, 2015 at 12:23 UTC

  3. Vakkert, ut på tur, med kamera🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Thursday, March 12, 2015 at 12:44 UTC

    • Ja, og ud at slå græs, Mormor! Oh jeg håber den virker, plæneklipperen! Ellers lejer jeg en traktor!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Thursday, March 12, 2015 at 17:34 UTC

      • En skikkelig diger en?? Må få noen til å ta bilde av deg da🙂
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Thursday, March 12, 2015 at 17:36 UTC

        • Ja klart nok – det kan gøres med forsinkelse og selvudløser, Mormor – skal da gerne prøve at vise hvor langt græsset er kommet og hvordan det ser ud når jeg klipper det. Jeg håber vejret i morgen er supergodt!
          Klem på dig🙂

          Donald

          Thursday, March 12, 2015 at 17:43 UTC

  4. Det er dejligt at se lysten til at gro, om jeg så må sige, og det ses også tydeligt her i nabolaget. Netop i dag så jeg en rapsmark strutte i forårssolen, men jeg får ofte ikke mit kamera med i øjeblikket. Godt du gør det, Donald.

    Jørgen

    Thursday, March 12, 2015 at 15:01 UTC

    • Ja, sådan ser jeg det også, Jørgen – græsset har lyst til at gro! Og bruger solen som energikilde!🙂
      Nu har jeg ikke været så langt omkring i de sidste uger, men din kommentar giver mig energi til at tage på tur til de andre karakteristiske steder her på egnen, hvor man kan (bør) følge med i forårets komme: Arresø, Tisvilde Hegn, og den mindre kendte Holløse Bredning. Og selvfølgelig kystens mange perler🙂

      Donald

      Thursday, March 12, 2015 at 17:37 UTC

  5. Der er virkelig forår i luften nu, selv om der lå rimfrost i morges – bare hør fuglenes sang🙂 Dejligt at du har været ude at gå i det smukke vejr.

    Madame

    Thursday, March 12, 2015 at 18:40 UTC

    • @Madame: Ja – jeg fik taget et billede af en lille gråspurv i færd med hirse, mens den ser agtpågivende ind i kameraet!

      Donald

      Thursday, March 12, 2015 at 18:45 UTC


Comments are closed.