Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for April 24th, 2024

Highway i280

with 4 comments

Højdepunkter i min ferie var møde med familie – klart nok! Men udover det morede det mig at danne mig et indtryk af San Francisco området, som jeg jo har hørt om siden jeg var ganske lille, idet min mor og hendes kusine Gohar begge havde brudt med familien og var flyttet til “den vestlige verden” – Gohar i San Francisco, min mor i København, Danmark – men så snart det var muligt, besøgte de hinanden så ofte det kunne lade sig gøre.

San Francisco er en stor by og som alle andre har den et “metro-area” omkring sig, mange mindre byer og nogle få større, som hænger sammen med vejnet, lokaltog og med lufthavne. Det er også fra dette område at computer-teknikken udviklede sig – som de fleste ved er der et område, man kalder Silicone Valley – det er omkring Palo Alto og Los Altos. En ny vej gennem den mest naturskønne del af San Francisco halvøen fører fra centrum af storbyen til de mindre byer omkring. San Francisco ligger jo på spidsen af en halvø, The SF Peninsula, og mod vest er det Stillehavet, mod øst Bugten, og hele vejen omkring – 200 km – er der “The Bay Area”, som i dag tæller 7 mio indbyggere.

Jeg nød at køre rundt og se ud over landskaberne, og ønskede så meget at jeg kunne gå på trek.

Interstate 280 (I-280) is a 57.22-mile-long (92.09 km) major north–south auxiliary Interstate Highway in the San Francisco Bay Area of Northern California. It runs from I-680 and US Route 101 (US 101) in San Jose to King and 5th streets in San Francisco, running just to the west of the larger cities of San Francisco Peninsula for most of its route.

Written by Donald

Wednesday, April 24, 2024 at 14:21 GMT+0000

Posted in Foto, Liv

Tagged with ,