Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Selvopfattelse, hvad er det

with 4 comments

Jeg hørte en professor med speciale i det, som nogle kalder kunstig intelligens, han tøvede lidt før han svarede at han mente det var usandsynligt at AI ville være skyld i Jordens undergang.
Det var tydeligt at han prøvede at formidle et vanskeligt emne, men på den anden side synes jeg desværre ikke at det lykkedes overhovedet. Sprog-analyse og “ChatBots” kan ligesom en hammer bruges til onde ting, men også til gode ting, og vi ville ikke undvære en hammer.

Jeg har moret mig og måske endda glædet mig lidt over at jeg med lidt hjælp fra et billedbehandlingsprogram bliver mindre skaldet. Den højre version er nok den, jeg ville håbe lignede mest, meeen … Når jeg besøgte min gamle frisør og bad ham om at gøre mig pæn, sagde han altid: “Det kan jeg ikke, men jeg kan gøre dig lidt pænere.”

Min ex- siger at jeg er forfængelig – måske skulle jeg poste nogle af de billeder, som fik min nye frisør til at le højt. Og så må jeg huske at være så omhyggelig som mulig med det jeg har.

Written by Donald

Saturday, February 17, 2024 at 14:48 GMT+0000

Posted in Brok, Naturpleje, Ord

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Præsentabelt billede af blogejeren og dennes tvillingesøster. Jeg har forgæves posteret en kommentar til forrige indlæg? Din gamle frisør (Helsinge, så vidt erindret) var diplomatisk. Selv fortæller jeg min tyrkisk-fødte herrefrisør ved hvert besøg: “Som sædvanlig, en Putin-frisure, minus Putin.”

    Hulegaard

    Saturday, February 17, 2024 at 15:24 GMT+0000

  2. Arh, Donald, jeg kan nu bedst lide dig, som du ser ud på billedet til venstre 😊

    Ellen

    Sunday, February 18, 2024 at 16:01 GMT+0000

    • Tak, åh ja, det er godt at vide at man kan gå an som man nu er uden filter. Det er faktisk mærkeligt at når folk siger “du skal bare være dig selv”, så er jeg uhyggeligt utilpas.

      Donald

      Tuesday, February 20, 2024 at 8:03 GMT+0000


Leave a comment