Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for July 25th, 2013

Mose-stemning

Lidt sommerstemning fra forleden

Lidt sommerstemning fra forleden

Hvad der især fascinerer mig er at floraen her kun delvis er “kunstig”, den slags naturpleje kan jeg godt lide.

Written by Donald

Thursday, July 25, 2013 at 17:15 GMT+0000

Posted in Blogosofi

En tur til mit gamle Frederiksberg

Billedet er taget fra en bygning, som oprindeligt vendte ud mod Howitzvej, men indgangspartiet er flyttet så bygningen vender ud mod et bilfrit område med mange cyklister og fodgængere

Billedet er taget fra en CBS-bygning, som oprindeligt vendte ud mod Howitzvej; men indgangen er flyttet så bygningen er “vendt” mod et bilfrit område med mange cyklister og fodgængere; bygningen til højre hedder Kilen og bruges også af CBS.

Howitzvej på Frederiksberg går langs det gamle jernbaneområde fra Finsensvej forbi Solbjerg Kirke, domhus, brandstation, bibliotek. Efter krigen var der ikke bygninger hele vejen, men der var en skrotforretning og værkstedsbarakker. Jeg cyklede ofte den vej, men det var bilernes vej.

Meget er lavet om, biler er ikke velkomne, det er egentlig meget rimeligt. Der er stadig både personbiler, vare- og lastbiler, og formentlig er der flere, end da jeg var barn og ung, og nogle af dem kører også hurtigere. Ligesom alle andre steder i storbyen kan man se, at der er mange biler, som kommer galt afsted på skarpe kantsten. Bilismen er ikke steget så voldsomt, som den ellers ville.

Bedre sent end aldrig.

Written by Donald

Thursday, July 25, 2013 at 10:34 GMT+0000

Posted in Blogosofi