Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

En overvindelse

Det var med frygt og bæven, at jeg gik igang med rengøring i dag:

Når man ikke lige kan tage en extra maskine ned fra hylden, skal mekanikken helst fungere, og rengøring må ikke ende med at maskinen ikke vil starte igen.

Ventilator med støv

Efter 7-8 måneder er der kommet rigeligt med støv på køleribber og ventilator

Ved sidste to rengøringer gik maskinerne i udu!

Det var derfor meget forsigtigt, at jeg fjernede støv med en mårhårspensel, våd støveklud og støvsugeren kun meget lidt – en af teorierne for de forrige nedbrud er nemlig, at en vedvarende luftstrøm har skabt statisk elektricitet. Vedvarende luftstrøm fungerer som gnidning med et katteskind. Vedvarende støvsugning var det, fordi det var svært at få alt støvet fjernet (især mellem køleribber og vanskeligt tilgængelige steder).

Det gik, og maskinen bliver ikke så varm nu.

Written by Donald

Sunday, August 17, 2014 at 21:23 GMT+0000

Posted in Brok

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bra 🙂
    Klem på deg 🙂

    Mormor

    Monday, August 18, 2014 at 4:46 GMT+0000

    • Ja det var GODT! Nu videre med rengøringen!!!

      Klem på dig! 🙂

      Donald

      Monday, August 18, 2014 at 11:22 GMT+0000

  2. Kunne være jeg med forsigtighed skulle se om maskinen trænger til forsigtig afstøvning. Det gør den nok.
    Hvor mange maskiner har du i gang ad gangen, jvf. forrige indlæg med katte?

    Jørgen

    Monday, August 18, 2014 at 19:25 GMT+0000

    • Så vidt jeg ved har de bedre laptops et støvfilter, og ærligt talt undrer jeg mig over, at jeg ikke har lavet en eller anden anordning, som forhindrede de mængder af støv, som næsten havde dannet et tæppe over køleribberne! Hvis din maskine bliver varm, burde man kunne se det med et sensor-program af en slags.

      Billedet med kattebesøg afslører, at jeg har tre maskiner stående på og under et lille praktisk sofabord. Jeg vil gerne have en maskine til brug, og én til test, men ud over det er der også én til reparation! Og en scanner og en printer! 🙂

      Donald

      Monday, August 18, 2014 at 22:47 GMT+0000

  3. Dejligt at den ikke giv i stykker igen når du gjorde den ren.
    Forhåbenlig virker computeren bedre nu efter du har gjort den ren.

    ilhja

    Tuesday, August 19, 2014 at 9:39 GMT+0000

    • Tak Ilhja – det var rart at jeg ikke fik endnu en ulykke på samvittigheden! Jeg brugte en pensel og støvsugeren kun til at rense penslen og ind imellem tage lidt af det fine støv, som penselen spreder i luften.

      JA! det lykkedes! Maskinen virker! og den bliver ikke så varm mere! 🙂

      Donald

      Tuesday, August 19, 2014 at 15:16 GMT+0000


Comments are closed.