Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Killinger på besøg

Først prøvede jeg at skræmme dem væk – det MIS-lykkedes. Det tog en hulens masse tid at få stillet deres nysgerrighed og sende dem bort.

Mens de studerede territoriet, kom jeg til at tænke på, om de mon allerede har spist min solsort – men så hørte jeg den heldigvis udstøde advarselsråb ovre fra en trætop. Tror de katte mon jeg er en stor solsort?

Written by Donald

Saturday, August 16, 2014 at 15:10 UTC

Posted in Brok

16 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nei da. Men en mulig kilde til mat og moro🙂 Søte tingester🙂
    Klem på deg .

    Mormor

    Saturday, August 16, 2014 at 15:22 UTC

    • De har lige så lidt respekt for mig som for solsorten, Mormor!§
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Sunday, August 17, 2014 at 8:37 UTC

  2. Sådan nogle størrelser er ikke til at stå for, og så er de sjove😉

    Eric

    Saturday, August 16, 2014 at 15:33 UTC

    • De får jo lov til lidt af hvert på en tørvejrsdag, Eric – De er nemlig ikke til at stå for!🙂

      Donald

      Sunday, August 17, 2014 at 8:37 UTC

  3. I love cat-killing.🙂

    AagePK

    Saturday, August 16, 2014 at 19:38 UTC

    • Kylling med soft-ice, Shubidua-sang, er en MIS-tolkning af “Killing me softly” (Burt Bacharach sang).

      Donald

      Sunday, August 17, 2014 at 8:39 UTC

      • “Katten har fået kyllinger” siger Ping til Peter Vimmelskaft. “Nej, katten får da killinger” svarer Peter.
        “Jamen, de to, vi købte hos slagteren, de hedder da kyllinger, ikk’?” “Joh..” “Ja, det er dem, katten har fået!”

        AagePK

        Sunday, August 17, 2014 at 11:33 UTC

  4. Hvor er de søde – det ser ud som om, de føler sig hjemme🙂

    Madame

    Sunday, August 17, 2014 at 6:06 UTC

    • @Madame! Jeg skal love for at de følte sig hjemme. Jeg spekulerede på om de mon havde været her under hedebølgen (hvor døren som regel stod åben om natten).

      Donald

      Sunday, August 17, 2014 at 8:39 UTC

  5. Absolutt på sidelinjen:
    Et våpen i maurkrigen🙂

    http://www.dinside.no/929898/kanel-holder-sukkermauren-ute

    Klem på deg🙂

    Mormor

    Sunday, August 17, 2014 at 6:10 UTC

    • Ja jeg ved godt at kanel kan stoppe myrer, og jeg har indtryk af at jeg burde fortsætte kampen nu, men man kan ikke se myrer nogen steder nu, Mormor. Som regel er det i slutningen af Juni, at de kommer frem. Men jeg har nu tænkt mig at sprøjte med det sidste jeg har, når det bliver solskin igen – så kan jeg som regel finde myre-aktivitet udenfor huset, og det gælder om at reducere alle myre-boer ud til 10 meter ud fra huset. Ellers kravler de ind igen om vinteren.

      Donald

      Sunday, August 17, 2014 at 8:42 UTC

  6. Hvor kommer de fra ? De er jo totalt yndige og jag havde jo ladet dem flytte ind med een gang🙂

    udvandreren

    Sunday, August 17, 2014 at 8:14 UTC

    • Jeg ved ikke, hvem der har sendt dem, Annette! Men de er ganske rigtigt totalt yndige – og hvis de opfører sig ordentligt kunne de godt overtale mig til at leje et værelse.🙂

      Donald

      Sunday, August 17, 2014 at 21:13 UTC

  7. Fornøjelig serie, du her har lavet. Hellere katte end myrer.

    Jørgen

    Monday, August 18, 2014 at 19:23 UTC

    • Ja det er lettere at slippe af med kattene, Jørgen! Men nu er myrerne enten døde eller gået i dvale – og jeg har fået et råd af Kirsten, et råd om at male med tjære (specialmaling) et råd, som jeg har hørt før, men som åbenbart er ganske godt. Det råd skal tages i brug hvis myreproblemet viser sig igen.🙂

      Donald

      Monday, August 18, 2014 at 21:09 UTC


Comments are closed.