Skriv løs

… og se nu at få det sagt ordentligt

Min dag

Trods varmebølge fik jeg lavet lidt igår, en times arbejde, men noget af det er lidt omsonst, lidt ærgeligt. Den idé med et lille bålsted omkranset af sten i den anden ende af haven har jeg opgivet, fordi jeg skønner at det egentlig kun er om efteråret, når det har regnet og markerne er høstet og pløjet op, at det er forsvarligt at brænde tørre grene af. Det har jeg gjort for mange år siden, uden at det generede nogen, – en enkelt gang kom jeg vådt græs på og den rareste nabo kom løbende og spurgte om jeg var rigtig klog, nej det var jo ikke så smart.

Fundet af en lille fuglerede i tax-træet lige udenfor hoveddøren overraskede mig. Jeg vidste godt at min solsort familie godt kan lide at gemme sig under hækken om vinteren og jeg skal nok sørge for at der er en eller anden slags mad til dem, men at de ligefrem har bygget rede dér, det vidste jeg ikke.

At fotografere en rede i en hæk er en utaknemmelig opgave: Billedet er fladt og alle grene og blade eller nåle sidder ligesom i samme lag. Jeg håber de to billeder alligevel viser lidt.

Written by Donald

Sunday, June 28, 2020 at 15:25 GMT+0000

Posted in Foto

Tagged with

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. De trives hos deg, tror jeg 🙂
    Man ser godt at det er et rede på bildet.
    Klem på deg ❤

    Annemor Schønhaug

    Sunday, June 28, 2020 at 15:43 GMT+0000

    • Det var de bedste af 7 billeder. Om morgenen synger de for mig 🙂 klem på deg ❤

      Donald

      Monday, June 29, 2020 at 9:52 GMT+0000

  2. Dejlige billeder fra din have – her har vi også lige fundet en fuglerede. Vi ville klippe en berberis, og pludselig viste der sig denne fine rede, og vi stoppede straks klipningen.

    Madame

    Sunday, June 28, 2020 at 16:56 GMT+0000

    • Man må glæde sig over at man finder en rede, men når de er forladt gør det ikke noget at man klipper og ordner, for de bliver ikke brugt igen … så vidt jeg ved.

      Donald

      Monday, June 29, 2020 at 9:55 GMT+0000

  3. Der er en vis redelighed… 😉

    AagePK

    Sunday, June 28, 2020 at 18:05 GMT+0000

    • Det er ikke til at hitte rede i den redelighed!!!

      Donald

      Monday, June 29, 2020 at 9:56 GMT+0000

  4. Bålstedet er da rigtig hyggeligt at kigge på, selv om det ikke bliver brugt. Læg et par brændeknuder i lejrbål-stilling, nyd synet og glæd dig til efter høst 🙂

    Ellen

    Sunday, June 28, 2020 at 19:22 GMT+0000

  5. Ja bålstedet ser så hyggeligt ud og med et par spande vand ville jeg godt turde lidt bål ,når det ikke er mest tørt
    Som Ellen skriver ,ser det hyggeligt ud.

    Herand

    Sunday, June 28, 2020 at 20:01 GMT+0000

    • Den invasive snebærbusk skal under alle omstændigheder skæres tilbage … ellers tager den jo hele haven. Gad vide om solsorten har lyst til at bygge rede i den — det tror jeg ikke.

      Donald

      Monday, June 29, 2020 at 9:59 GMT+0000


Comments are closed.