Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for November 14th, 2017

Man må lære at udnytte dagen fra 8:30 til 15:20

with 13 comments

Det er blevet sværere og sværere at omstille mig fra lang dag til kort dag; men da jeg gerne vil ud at gå – eller på arbejde – og se noget mens det er lyst, så har jeg omstillet mig gennem alle årene. Jeg kan huske en vinter, hvor jeg sagde til familien, at hvis man skal have noget ud af en vintersøndag, så skal man tidligt op.

Nu havde jeg skiftende arbejdstider, så et par søndage efter lå jeg og sov mens de stod på ski gennem Ermelunden; men det var ikke hver søndag. Jeg fatter ikke at jeg kunne nå så meget dengang – morgenradio, eftermiddagshold i engelsk eller musik, aftenskole guitarelever …

Der var en skoleinspektør, som fik ondt af at “sådan en tjener så meget”, og det havde min umiddelbare chef hørt og fortalte videre til mig. Det må man kunne forstå er stressfremkaldende eller måske rettere angstfremkaldende, når man lige har købt hus og det hele skal gå glat.

På tur om søndagen i passende længde, så man ikke ender med at få ondt i ryg og fødder; et passende 2-3 km. mål er Brantebjerg i Tisvilde Hegn, her er en god udsigt, ofte fotograferet, med en karakteristisk egegren i venstre side af billedet.

Brantebjerg – modlys med stor kontrast, men ikke desto mindre en gengivelse af en stemning med storslået lys

Kameraets afstandsindstilling driller – også når det står på manuel, – men jeg synes det skulle med alligevel og tog så mange billeder at nogle af dem måtte blive gode nok …

Tilbage på parkeringspladsen kan man se at dagen er gået på hæld – og klokken er kun 15:15

Trappen op til (eller ned fra) Brantebjerg, Vagtmesterstien, er meget godt lavet af uimprægneret træ – og man må ikke cykle på den! 🙂

Written by Donald

Tuesday, November 14, 2017 at 22:28 UTC

Posted in Skyer

Tagged with ,