Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for November 5th, 2017

Verdenshavet, som forskere og formidlere så det i 1953

with 9 comments

Første forsøg på scan og panorama eller sammensyning;
– øverst ved vulkanerne er der den slags mønster, som kommer når trykningens raster og scanningens pixelering ikke passer sammen; hvis man viser billederne i fuld størrelse, forsvinder raster-problemet som regel

Andet forsøg, Hugin programmet kan selv finde ud af at sætte to halvdele sammen på en måde, som ser tilfredsstillende ud – nu mangler vi bare kanterne

Min mor gemte en stak LIFE Magazine fra 1950’erne på loftet, og jeg huskede dem fra min barndom som nogle forsøg på at formidle Darwin, verdens skabelse osv. på en måde, som skulle få hele Amerika med på videnskaberne.

Jeg gemte dem også – i 8 år. Jeg har søgt på Google om man kan finde indcanninger af illustrationer og artikler (og forsider) af LIFE Magazine fra storhedstiden, men fandt ikke noget.

Nu vil jeg scanne de interessanteste ting ind og lægge på bloggen, men til højkvalitets-scan må jeg finde et andet sted.

Written by Donald

Sunday, November 5, 2017 at 21:00 UTC

Posted in Jordens Historie

Tagged with , ,

Kladde til danskheds-indlæg

with 6 comments

I aftes nægtede Dansk Folkeparts integrationsordfører i bedste sendetid at kalde 18-årige Jens Philip Yazdan for dansker, selv om Jens Philip Yazdans mor er dansk, han er født i Danmark og har gået i dansk vuggestue, dansk børnehave og dansk skole.

Missing: bertel ‎haarder

//Fra Youtube//

Screenshot fra Debatten

Haarder siger næsten undskyld

Extra-bladet:

Kulturminister Bertel Haarder (V) sagde i går i et interview med dr.dk, at elevrådsformanden fra Langkjær Gymnasium Jens Philip Yazdani, ikke var dansk, hvis han var for sharia.

– Hvis han for eksempel går ind for, at koranen og sharia skal gælde i Danmark, så er han ikke kun dansk. Så er han også noget andet, udtalte Bertel Haarder

Men netop den udtalelse skabte stor debat og forargelse. Flere danskere var ved tasterne, og skrev at Bertel Haarder nok skulle have tænkt sig om en ekstra gang.

– Du er en kujon Bertel. Jeg er skuffet over dig, skriver en Facebook-bruger.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/udtalelse-skabte-stor-debat-og-forargelse-nu-siger-haarder-undskyld/6312679

Written by Donald

Sunday, November 5, 2017 at 9:47 UTC

Posted in Blogosofi, Brok

Tagged with