Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Er der kemi i stenbunker, som renser fliser?

with 4 comments

Ja jeg ved godt jeg stadig er 2 uger bagud. Jeg kommer med nogle flere indlæg i morgen – om gopler og brandslukning, om IT og arbejdsmiljø (milieu), om løst og fast.

Vil løse sten henover fliserne på en eller anden måde rense fliserne? eller er disse områder rene, fordi stenene ar taget det meste af lyset? Men der voksede jo planter op mellem stenene?

Written by Donald

Friday, September 29, 2017 at 23:53 UTC

Posted in Brok

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jamen, der er da masser af kemi i sten, grus og sand: det skal bare findeles af vind og vejr, frost og mikroorganismer. Flint indeholder silicium, kalciumoxid oma, som er basiske, og som lavver ikke rigtigt bryder sig om. Hvis du googler på lavamel, f.eks, kan du på Solsikkens webshop læse indholdsdeklarationen. I Tyskland har man solgt stenmel i mange år til jordforbedring, og Island er også ved at finde ud af at eksportere vulkansk aske som mineralgødning.

    AagePK

    Tuesday, October 17, 2017 at 12:24 UTC

    • Jeg så en bekendt havde fået en masse stenmel til at lægge på brolægning i køkkenhaven. Jeg må se om Cementmanden har noget, ikke til jordforbedring, der er så frugtbart her – men til undertrykkelse af lav og mos. I første omgang har jeg igen spredt salt.

      Donald

      Tuesday, October 17, 2017 at 13:00 UTC

      • Betonfliser har ikke godt af salt. Skriver Bolius bl.a på deres side.

        AagePK

        Tuesday, October 17, 2017 at 17:10 UTC

        • Jaja de skriver så meget. Men betonfliser har heller ikke godt af regn, eller lav, mos og selvsåede mellemrumsplanter.
          Jeg må så snart jeg har tid gå ud med Rodanol og kost – og måske stenmel.

          Donald

          Wednesday, October 18, 2017 at 8:21 UTC


Leave a Reply

