Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

En lille ferietur

with 5 comments

Stranden ved Tisvilde Hegn er fuld af minder for mig, og eftersom jeg ikke har været på en rigtig lang (eller bare kort) ferie i år, måtte jeg udnytte de fine solskinsdage sidste uge og i begyndelsen af denne uge.

Afsted til de smukke strande, lige her i nærheden af, hvor jeg bor. Her er det en serie billeder fra Stængehus Strand på en sommerdag – det var mandag d.14.

Written by Donald

Monday, August 14, 2017 at 22:11 UTC

Posted in Hav

Tagged with ,

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvordan definerer du “ferie”?

    Rasmine

    Friday, August 18, 2017 at 23:09 UTC

    • Ferie er egentlig afledt af latin for “fejring” eller “fest” eller noget i den retning. Egentlig definerer jeg jo ikke ferie, men bruger ordet om det, som sker, når folk får fri fra arbejde og laver noget, de ikke plejer.

      Jeg så at vejret var godt og tænkte at tage et sted hen, som jeg ikke plejer at besøge. Det er ca. 40 år siden sidst at jeg kørte gennem Melby Overdrev til Stængehus, og genoplevelsen var dybt gribende, sol og sand, vand og folk der går i vandet.

      Donald

      Saturday, August 19, 2017 at 8:36 UTC

  2. Det handler ikke om hvor man tager hen, men hvad man oplever der hvor man er.

    Jørgen

    Saturday, August 19, 2017 at 13:04 UTC

  3. Aehh, Jørgen: hvad man oplever på vejen derhen har som regel givet mig mest.
    I det gamle Rom var feriae de dage, hvor der foregik religiøse handlinger og fester. Som den ene kristne sagde til den anden:”Hvor skal du så holde ferie i år?” “I Colosseum!” 😦
    Som pensionist er man jo ikke berettiget til ferie; det kan jeg så godt lige akkurat acceptere; men kors, hvor jeg savner feriepengene!
    Min kone gik på efterløn: da feriepengene fra året før ankom, blev de modregnet i efterlønnen!

    AagePK

    Sunday, August 20, 2017 at 6:57 UTC

    • Den var da kolossalt morsom … 😉
      Jeg fornemmer ferie når jeg laver noget nyt, men også, og især, når jeg ikke bekymrer mig om hus og have og når vejret er godt.

      Donald

      Sunday, August 20, 2017 at 11:35 UTC


Leave a Reply

