Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Forsømt haveterrasse

Vanding med eddike mod myrer ved terrassekanten ser ud til at være en billig løsning på myrer udenfor terrassen – men ikke på de myrer, der bygger bo under fliserne

Jeg kan ikke overkomme alle de ting, jeg gerne vil gøre ved haven, men myrer, som søgte hen imod hussoklen og ind i denne har været et stort problem, så det havde første prioritet. Myregift er dyrt, lokkedåser er meget effektive men der skal være mange og det tager lang tid – i mellemtiden må man sprøjte og vande. Jeg kan forstå på andre haveejere, at der er flere myrer her end i andre haver.

Jeg får lyst til at pøse mere på over det hele.

Written by Donald

Monday, July 24, 2017 at 15:17 UTC

Posted in Brok

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Så sant det hjelper mot maurene er det vel greit nok med eddikvann?
    Klem på deg :)❤

    Mormor

    Friday, July 28, 2017 at 17:03 UTC

    • Ja, det er greit nok – som du sikker ved, så er det ikke så nemt, hvis myrerne allerede har bygget under huset eller i sokkelen eller under døtrinene. Men de maurer, myrer, som havde bygget bo ved dørene, har jeg klaret med mange maure-lokkedåse, små plastic-dåser på størrelse med snustobak med sirup, som maurerne tager med hjem til boet og fodrer de andre med. Det er den eneste sikre måde at få fjernet myrer under huset, men det tager lang tid og mange myre-lokkedåser.
      Klem på dig 🙂 ❤

      Donald

      Friday, July 28, 2017 at 23:15 UTC

  2. Det er som det er, og det går som det går.

    Jørgen

    Tuesday, August 8, 2017 at 19:03 UTC

    • Lidt læsning og råd fra Farmer, kombineret med erfaringer, har lært mig hvad der bedst kan betale sig – det skal nok blive pænt igen.

      Donald

      Wednesday, August 9, 2017 at 9:46 UTC


Comments are closed.