Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Det er ikke ulovligt at sælge i en upraktisk emballage

Ubrugelig emballage: Man kan ikke skrue låget af

Der kunne være en undskyldning her: Køberen (undertegnede) har ikke forstået meningen med denne indretning – men køberen har forstået at ideen er at man fylder kvækkeposen med det antal milliliter, som skal bruges, og drejer den indre “sluse” samtidig med at man åbner ved at trykke og dreje låget rundt.

Det kan bare ikke lade sig gøre, når slusen når det punkt, hvor den lukker for yderligere tilstrømning af myre-middel, er låget end ikke løsnet (selv om man trykker ned med en voksen mands arm- og fingerkræfter).

Det var anden gang at jeg købte sådan en, og jeg vidste godt at det ville ende med at jeg skar hul i flasken, så jeg kunne hælde. Jeg bruger midlet, fordi det er den sikreste måde at forhindre at myrer bygger ved hus-soklen og trænger ind gennem revner og dørsprækker osv. Midlet er langtidsvirkende – en gang pr. sæson er OK. Det kan bruges i flisemellemrum hvis man sprøjter med en injektionssprøjte, helst mange gange.

Historien minder mig om Brugsuddeleren i Kvickly ved Vanløse Station, som engang ca. 1987 sagde til sin medarbejder: “Tror du kunderne opdager, at de ikke kan åbne leverpostej-emballagen?”

Written by Donald

Sunday, July 9, 2017 at 22:17 UTC

Posted in Byggeri

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Underligt.

    Jørgen

    Thursday, July 13, 2017 at 8:44 UTC

    • Siden dengang har jeg altid brugt saks eller kniv til genstridige emballager!

      Donald

      Thursday, July 13, 2017 at 12:33 UTC

  2. Var det ikke, fordi man dengang stadig lagde “nøglen” inde i dåsen med leverpostej? 🙂

    AagePK

    Thursday, July 13, 2017 at 15:47 UTC

    • 👿 – det var en plastic indpakning, hvor låget skulle kunne lirkes af og genbruges, men man kunne ikke få låget af uden at ødelægge det.
      😀

      Donald

      Thursday, July 13, 2017 at 22:18 UTC


Comments are closed.