Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Prioritering af undersøgelser

Jeg skulle nok have ringet i forvejen.

Det var umuligt for mig at forklare, at prostata ikke var et problem.

Det var meget vigtigere for mig at få gjort noget ved den urinsyregigt, som gør at jeg får ondt i leddene. Hvis man kan gøre noget, så vil det forbedre mine dage utrolig meget.

Men jeg fik da sagt til lægen, at jeg havde andre problemer og at jeg egentlig kun kom til denne undersøgelse fordi det var en mulighed for at foregribe en livstruende sygdom. Som sædvanlig kunne de ikke se eller mærke prostata, hvilket undrer mig. De havde ikke læst journalen fra sidste gang.

Billeder taget i en art trods. Underlige vinkler på dagligdags oplevelser – en blandt mange i sundhedstempel set fra bagsiden

Written by Donald

Thursday, July 6, 2017 at 22:46 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det lyder som du har udsat for det man kan kalde monofaglighed.
    Var du indkaldt til undersøgelse af prostata?
    Hvorfor indkaldes du ikke til undersøgelse af gigten?
    Det blå sygesikringsbevis gælder i EU og andre lande i Europa, jvf. dit spørgsmål i kommentar hos mig. Du kan læse om det på borger.dk – og det må du have med næste gang du rejser til de lande hvori det gælder.

    Jørgen

    Monday, July 10, 2017 at 18:53 UTC

    • I den grad monofaglighed. Ja, jeg var indkaldt til undersøgelse af prostata, og jeg gjorde opmærksom på at det ikke var det, som var det største problem lige nu.

      Egen læge kan godt behandle urinsyregigt, når den ikke er værre end min, men jeg bliver nødt til at sige til selv, bestille tid. Jeg tror at blodprøverne vil vise at niveau for urinsyre er faldet nu.

      Ja, OK – borger.dk, blå sygesikring og så ellers planlægge en lille sommerferie.

      Donald

      Monday, July 10, 2017 at 21:58 UTC


Comments are closed.