Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for July 6th, 2017

De hvide blomster

De hvide blomster kommer op mellem singrønt, kaprifoleum og cotoneaster under birketræerne

Vildnis som får lov at stå sommeren over

Written by Donald

Thursday, July 6, 2017 at 23:00 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

Besøg hos Drago Auto

Reklame: En brugtvognshandler, man kan stole på

En brugt bil skal ikke være som om den var ny, bare billigere; det ville være en urimelig forventning. Det skal være en bil, som kan køre i nogen tid uden større reparationer, men ikke uden reparationer.

Min gamle ven, som vidste lidt om alt, havde en far, der var smed, og for nu at hjælpe denne far sagde min ven at han ville købe en brugt bil til ham. Den skulle være en, der havde stået i garage, og som ikke havde kørt for langt, men den måtte gerne være gammel.

Jeg tænkte: Det kan man da ikke få fat i – man skal jo kende nogen, der kender nogen? – Men åbenbart kan man alligevel få fat i den slags biler, som er pengene værd. Min søns, købt her for 4 år siden, kører stadig, og motoren bruger ikke olie og ikke for meget benzin. Min har efter et år nogle begyndende rustskader – men det kan man bremse lidt, og hvis det endelig er, kan man vel også reparere det.

Written by Donald

Thursday, July 6, 2017 at 22:50 UTC

Posted in Carpe Diem

Tagged with

Prioritering af undersøgelser

Jeg skulle nok have ringet i forvejen.

Det var umuligt for mig at forklare, at prostata ikke var et problem.

Det var meget vigtigere for mig at få gjort noget ved den urinsyregigt, som gør at jeg får ondt i leddene. Hvis man kan gøre noget, så vil det forbedre mine dage utrolig meget.

Men jeg fik da sagt til lægen, at jeg havde andre problemer og at jeg egentlig kun kom til denne undersøgelse fordi det var en mulighed for at foregribe en livstruende sygdom. Som sædvanlig kunne de ikke se eller mærke prostata, hvilket undrer mig. De havde ikke læst journalen fra sidste gang.

Billeder taget i en art trods. Underlige vinkler på dagligdags oplevelser – en blandt mange i sundhedstempel set fra bagsiden

Written by Donald

Thursday, July 6, 2017 at 22:46 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,