Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for July 4th, 2017

Om at fare vild eller gå på opdagelse

Der er intet så skønt som at gå nye veje. I mange år drømte jeg om at køre – bil eller cykel – ad grusveje i store Svenske landskaber, gennem skove, bakker, dale, forbi søer og bygder. Jeg har fået tilfredsstillet den lyst et par gange.

Jeg er godt klar over, at stederne ikke er nye – de er nye for mig, men beboerne i de små byer har boet der i mange år, måske hele deres liv.

De fleste steder kan man gå i årevis og se på de samme ting, men hvis man så en dag går ad en hidtil overset passage, så er det om at gå nye veje.

Heatherhill naturområde grænser op til Hanebjerg og Hanemose, syd for Heatherhill Parkering og Café

Her bag ved Heatherhill ligger en mose, som giver vand til Højbro Å, og når man går lidt længere, kan man se en sti, men stiens begyndelse er ikke nem at finde. Jeg gik og ledte …

Der var en sidesti, tydelig nok, i hvert fald det første stykke.

Endelig tilbage – men hvor? Jeg kunne ikke kende stedet det første minut! Men det er vejen til Heatherhill Parkering fra min by

Kommentar …

Written by Donald

Tuesday, July 4, 2017 at 13:47 UTC

Posted in Blogosofi, Foto

Tagged with