Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for June 16th, 2017

Mosset giver ikke op – jeg giver ikke op

I dag var plænen så lang og vejret så godt, at jeg besluttede at slå græs trods at jeg stadig har podagra og en øm storetå med udvækst. Det gik fint, jeg har før prøvet at gå med en sko og en strømpesok.

Jeg har valgt at slå græs dér, hvor man går, og resten af græsset har fået lov at sætte frø. Jeg er spændt på om jeg kan se, hvad art det er.

Trods ømhed i foden slog jeg græs – med én strømpefod og en støvlefod

Måske skal man ikke være så ked af mos under æbletræer – æblerne lander blødt og sidste år var mange af dem hele og pæne uden slagmærker

Når jeg ser denne plantegruppe tænker jeg som regel: Så er der da noget, der lykkes!

De er toårige og de vokser mellem merian, og man skal passe meget på ikke at hive dem op sammen med den merian, som breder sig vildt (og som iøvrigt smager godt som krydderurt i vandet til kartofler eller på grill-bøffer)

Written by Donald

Friday, June 16, 2017 at 23:17 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,