Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Merete Pryds Helle i DR-P1 Bagklog-udsendelsen med Esben Kjær

Jeg citerer en enkelt bemærkning, sådan frit efter hukommelsen:

Der kan være mange grunde til at Roma’erne kommer til Danmark. Deres forhold i Ungarn er usikre. Vi ved ikke hvorfor.

Når jeg kører ad Strandvejen bliver jeg overhalet af 5-7 Tesla’er. Hvis vi solgte bare én af dem, (3mio kr. ca.) kunne vi lave en ordentlig lejr til Romaer med toiletforhold.

Det er den meget forkortende version, og der bliver i udsendelsen sammenlignet med at DK sendte Roma’er tilbage til Tyskland og dermed KZ-døden, med Sydafrika, med Østeuropa, der bliver protesteret mod at kalde folk fra Østeuropa for Roma’er, de er fattige Østeuropæere.

Der blev læst mail fra lytterne – bl.a. om betleri, fattiggård, vand-og-brød og meget mere.

Written by Donald

Saturday, June 3, 2017 at 8:55 UTC

Posted in Brok

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Problemet er bl.a. at gangstere transporterer romaerne herop, og kræver ublu beskyttelsespenge.
    Sidste år fortalte DR-tv om en rumænsk flygtning, tidligere politimand og personlig livvagt for regeringen, også var blevet flaskesamler i København. Han fik tilsidst et job som maler. Jeg fatter ikke, hvorfor det danske politi og justitsministeriet ikke med kyshånd greb chancen, og ansatte ham som problemknuser: han kan sproget, han virkede meget sympatisk, og han havde en beroligende indvirkning på sine omgivelser, ogspå romaerne. De havde tillid til ham.Derfra kunne man så have fået kontakt til romaerne, og fundet frem til ondets rod. Bare at jage dem ud af landet hjælper ingen-
    En Tesla koster altså mindre end 1 million, selv efter afgiftstigningerne.

    AagePK

    Saturday, June 3, 2017 at 10:41 UTC

    • Ja, sådan tænker jeg også – brug dem, de mennesker, der søger en tryg havn og som gerne vil lave noget. Jeg er i den grad ked af at jeg ikke kan sætte noget igang.

      Undskyld med Tesla’en, måske sagde hun at for én af dem kunne man lave en (lille) lejr og for 3 af dem kunne man løse problemer. Jeg har desværre ikke tid til at slå op omkring Tesla, men snart må vi ha et par surveys af akku-biler fra Kina og så kan vi jo prøve at finde nogle priser 🙂

      Donald

      Saturday, June 3, 2017 at 11:22 UTC

  2. Hadde vært fint, men da ville vel noen rope opp om at man “inviterer Roma’er til Danmark og Gud forby en ansettelse, vedkommende ville jo ha tatt arbeid fra en Dansker. Selv om ingen hverken ville ha tatt jobben eller hatt kompetansen til gjøre den. (det tror jeg i alle fall hadde skjedd her)
    Klem på deg 🙂

    Mormor

    Saturday, June 3, 2017 at 14:43 UTC

    • Desværre, der vil være modstand mod det og der vil også være politikere, som er imod det. Men der er forskellige måder at gøre tingene, og detteher er også en sag for EU. Man kan godt beskytte de fattigste uden at lave Danmark om til en Honningkrukke.
      Klem på dig! 🙂 ❤

      Donald

      Saturday, June 3, 2017 at 19:52 UTC

  3. Uanset hvad: for mig giver det god mening at danne et korps af betjente, der har rødder i alle de kulturer, vi har repræsenteret i Danmark: én fra hvert af EU-landene, mindst, og én fra hvert af de lande, migranterne kommer fra. Det vil give en indsigt i, hvorledes vore nye borgere tænker, tror og handler, og derved vil vi have en større chance for at foregribe sammenstød. Jeg tror endda at Madam Støjberg og Tulle Tøsedreng vil give mig ret. Det vil trods alt være en fordel at være på forkant. Og i forvejen har politiet jo annonceret efter unge nydanskere til korpset. Det vil være en god base.
    Det kaldes også rettidig omhu.

    AagePK

    Sunday, June 4, 2017 at 4:56 UTC

    • Det ville være en intelligent løsning!

      Donald

      Sunday, June 4, 2017 at 9:41 UTC


Comments are closed.