Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Spirende mark ved Holløselund

Udsigt fra Lægernes venteværelse – de har akut-tid fra 8 til 9, så Mandag morgen 5 minutter i 8 stod jeg ved lægehuset og fik en strax-tid.

Holløse Trinbræt ligger ikke lige ved Holløse (som ligger bag træerne og så endda et stykke op ad bakke) – marken her lå brak for 15-20 år siden – der er vist en dyse i såmaskinen, som har været stoppet

Nærbillede:

Den farve, den frodighed – utroligt lækkert!

Written by Donald

Monday, May 15, 2017 at 22:10 UTC

Posted in Mark

Tagged with ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja du ved jo hvordan jeg har det med billeder der minder mig om min tilværelse i sommerhalvåret sammen med William!!!!!
    Men hvad er det med en akuttid, forhåbentlig ikke noget alvorligt? Ses vi snart?
    Kh Marianne

    marianne bentzen

    Thursday, May 18, 2017 at 9:22 UTC

    • Udsigten fra Lundehuset er ganske smuk. Det er jo en trøst at tænke på, synes jeg. Jeg håber ikke William led meget i de sidste år.
      Men angående min fod: Det går nok over, – ja, jeg kunne jo se at der var adskillige patienter, som var dårligere end jeg var, selv om jeg humpede rundt på en sko og en strømpesok!

      Donald

      Thursday, May 18, 2017 at 12:01 UTC

  2. Undskyld nu har jeg læst tilbage og ser dine problemer med foden, det kan da godt minde om podegra, men Donald det skyldes vellevned, for meget rødvin/portvin, og det tror jeg ikke på, at du lider af! Rigtig god bedring. knus igen Marianne

    marianne bentzen

    Thursday, May 18, 2017 at 9:43 UTC

    • Du skal da ikke undskylde. Jeg vil tro at jeg selv kunne have mindsket forvirringen ved at skrive “klokken 5 minutter i 8 stod jeg på min ømme hævede fod ved lægehuset og fik en strax-tid”.

      Det er en fejl, jeg ofte ser hos andre, dette, at man mangler kontext, som gør det, man skriver, let at forstå. Jeg synes ikke jeg laver den fejl så ofte! Men man lærer kun at skrive ved at blive ved – og læse det med andre øjne 🙂

      Donald

      Thursday, May 18, 2017 at 12:04 UTC

  3. Det er dejligt at se ud over markerne i øjeblikket. Trist at så få gør det når de kører med toget. Hvad sagde lægen? Eller kommer det i næste afsnit, som jeg ikke har set endnu?

    Jørgen

    Thursday, May 18, 2017 at 18:25 UTC

    • Lægen sagde det samme som akut-telefon sygeplejersken, – det er urinsyregigt, podagra, men man kan ikke gøre andet end at dæmpe symptomerne. Bliver episoderne hyppigere, har man en medicin, som skulle kunne afhjælpe det, men, som med så meget andet, er det en belastning og der er bivirkninger. Vi tager nogle blodprøver i næste måned.

      Donald

      Thursday, May 18, 2017 at 21:26 UTC

  4. Såmaskinen har været ved at løbe tør til sidst. Det venstre er et ordinært plejespor, men mod højre er der i siderne blevet mindre og mindre såsæd.

    Sært nok løber såmaskinen altid tør i siderne først.

    natural2222

    Thursday, May 18, 2017 at 20:27 UTC

    • Aha – den er løbet tør – ja der er mindre og mindre i siderne. Måske skyldes det at kornene rystes ind mod midten under kørselen? Eller at de suges ind mod midten? – Jeg håber at naborækken bruger den megen plads til at brede sig. –

      Men det er en skøn tid, at se hvordan de gror, markerne heromkring.

      Donald

      Thursday, May 18, 2017 at 21:29 UTC


Comments are closed.