Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Rundt om Gribsø ved forårstid

Turen omkring Gribsø er ikke så lang, hvis man begynder fra Enghavehus, ca. 3 kilometer vil jeg tro, en halv kilometer ad skovvejen ned til søen og rundt om den måske 2 kilometer, en halv times gang.

Men parkeringspladsen var fuld – helt fuld – så jeg kørte et andet sted hen for at parkere – og dér var pladsen fuld af cyklister i gule trøjer, men de gjorde dog plads til mig.

Det er en ny oplevelse at gå en anden rute, det er én af de måder man kan mærke tiden og bremse fornemmelsen af at tiden går for hurtigt.

Written by Donald

Tuesday, May 2, 2017 at 22:25 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Er det Store Gribsø, vi snakker om? Der skulle stien tæt langs bredden være 1,49 km, ifølge mine opmålinger. Men prøv selv på loeberute.dk/CreateRute.aspx Den har jeg meget glæde af.
    Men folk bliver gennemgående chokerede over, at det, de troede var 3,5 km, pludesligt viser sig at være 1,5. 🙂

    AagePK

    Thursday, May 4, 2017 at 5:53 UTC

    • …pludesligt, nemlig! 😉

      AagePK

      Thursday, May 4, 2017 at 5:53 UTC

    • Det skal nok passe, at stien er 1.49 meter bred, nå det var ikke det du skrev, nej, med tilgang (eller tilkørsel) bliver det jo lidt mere, jeg måler som regel afstande i timer.

      Donald

      Thursday, May 4, 2017 at 11:41 UTC

    • Jeg har endnu ikke fundet “Lille Gribsø”, ja, det er Store Gribsø, der er på billederne. Stien er kun mudret et par steder og med omveje skal det nok passe at den er halvanden km, uden omveje for de mudrede steder.

      Man kan stoppe op ved et sekskantet hus uden vægge og grille sine bøffer hvis man har lyst. Skovfolket lægger tørt brænde, men man må selv lære at tænde op.

      Donald

      Thursday, May 4, 2017 at 11:45 UTC

  2. Det er godt at gøre noget andet end man plejer.
    Har noteret mig Aages henvisning til ruteopmålingsværktøj.

    Jørgen

    Friday, May 5, 2017 at 12:44 UTC

    • AagePKs webside med hjælp til opmåling fungerer godt selv med min foretrukne gamle (men hurtige) web-browser. Med den har jeg nu målt turen til at være ca. 3.5 km, for som sagt var der langt at gå til den ledige parkeringsplads.
      Jeg plejer ellers at bruge Google-Earth, der også har ruteopmåling, men her på loeberuter.dk er der et stikort, som bl.a. viser skovvejene i Gribskov. Men jeg glemte at gemme den første opmåling, så der kommer ikke noget billede her.

      Donald

      Friday, May 5, 2017 at 21:29 UTC


Comments are closed.