Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Bøg tror jeg – i så fald meget tidlig bøg

with 4 comments

Tænk, jeg glemte at se efter, hvad det var for en gren og stamme, der havde sat disse dejlige blade! Jeg går ud fra, at det er bøgeblade, på den anden side er jeg da blevet narret mere end én gang af avnbøg (som er mere hassel end bøg, men som er fantastisk god til hæk).

Nyudsprungne blade

For at give lidt af sammenhængen er her et andet billede fra den smukke vandretur ad banestien i Høbjerg Hegn (ved Helsinge) og her ser man rør og siv vokse i noget, der burde være drænet væk.

Smukke forårsgrønne spirer – gad vide om jeg ville blive mesterkok, hvis jeg skar nogle af og serverede dem som forårsløg …

Lokalbanen er nu begyndt at gøre en indsats for at dræne, men jeg ved ikke om det er nok, jeg tror ikke det er nok – tværtimod inviterer sådan en skråning til at leret glider, når det bliver vådt, og det skal det nok blive en gang imellem, når der kommer et skybrud.

Man kan se vandet, kloakrør (eller toprør) og gravemaskine-spor på skråningen, som er meget skrå og blød

Kommentarer …

Written by Donald

Tuesday, April 25, 2017 at 17:26 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg tror nu, at det er en hasselgren på det øverste billede; men pyt! Det er herlige forårsbilleder både på dette og efterfølgende indlæg. Lige netop inden det hele kommer til at ligne grøn salat det hele.

    natural2222

    Friday, April 28, 2017 at 1:32 UTC

    • Ja, jeg tror også det er hassel eller avnbøg (som er slægtning til hassel).

      Ha – grøn salat! Man kan spise bøgeblade-salat de første 5-6 dage, så bliver de bitre.

      Donald

      Friday, April 28, 2017 at 9:43 UTC

  2. Jeg synes bøgeblade er mere glatte. Dejlige forårsbilleder.

    Jørgen

    Friday, April 28, 2017 at 7:05 UTC

    • Jeg tror også bøgeblade er mere glatte, men – inden de er færdig-udsprungne har de de-her små harmonika-folder.

      Donald

      Friday, April 28, 2017 at 9:44 UTC


Leave a Reply

