Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for April 18th, 2017

Skovriderens køer inviterer krondyr indenfor

I Tisvilde Hegn er der mindst 5 boliger til skovfolk, men stillingerne er vist nedlagt. Ved Tibirke er der en stor gård – jeg tror det er eller har været skovriderens, og her er der maskiner og værksted og desuden en mark til græsning, – den er ret stor. I den ene ende gik der 5 køer. Der var også nogle underlige køer i den anden ende – hov, det var da ikke kreaturer?

Jeg troede ikke mine egne øjne. Dette er græsning for skovriderens køer, og dernede i den anden ende stod tre store dyr, krondyr, hvis jeg gætter rigtigt, hanner, som er ved at få gevir

Kameraet kan zoome 12x optisk og det giver rimelige muligheder med dyr, som ikke er alt for sky

Når man klikker på billederne, kan man se dem i større størrelse, her har jeg dog taget et udsnit og lagt det på websiden i den oprindelige størrelse – man kan se at kamera-optikken tegner lidt uldent, men man kan dog se øjet og et solglimt i øjet

Jeg gik videre, var der ikke en stub på venstre hånd, som ikke plejer at være der? Hov!
Det ikke en stub! men et dyr, en rå eller et kid, der var løbet hjemmefra –
den brød sig ikke om at følges med mig, men var dog ikke mere sky end at den nippede lidt frisk løv, inden den drejede af og løb imod moseområdet

Written by Donald

Tuesday, April 18, 2017 at 22:14 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with