Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Rydning af træer langs banen

with 2 comments

Efter at hele rækken af naboens træer er ryddet, nogle af dem store og tykke, er det extra vigtigt at jeg har lætræer, og det har jeg heldigvis. Ikke så meget som dengang ca.2011 da forårsstormene rasede og huset var stille og lå helt i læ af både træer og buske i haven og hos naboen, men bedre end dengang i 1986-87, da min søn frøs i sengen, og jeg var bekymret for varmeregningen.

Først er træerne fældet (d.15) og så er grene blevet hakket

Først er træerne fældet (d.15) og så er grene blevet hakket

[Indlæg tilbagedateret pga. blogpause.]

Written by Donald

Tuesday, February 21, 2017 at 20:21 UTC

Posted in Blogosofi

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Læ er godt, når man bor udsat for blæst. Mon naboen river lidt så stien bliver bedre at gå på?

    Jørgen

    Saturday, March 4, 2017 at 12:48 UTC

    • Ja – jeg skal tænke på gran, fyr og læ – heldigvis havde jeg været forudseende og plantede graner på de strategisk vigtige steder (fordi jeg forudså at banens træer måtte falde før eller senere.)

      Når vi kommer længere frem og græsset har chance for at gro – ja! Jeg tror at der er nogle naboer, som gør noget for at stien bliver pæn. Det var en smuk spadseretur, og jeg var egentlig glad for at store og små, hunde og mennesker, gamle og unge, gik på stien for at nyde sommeren. Nu er der “udsigt” over landskabet hele vejen, det er også godt på sin egen måde.

      Donald

      Sunday, March 5, 2017 at 11:18 UTC


Leave a Reply

