Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Opfølgning på indlæg om rekreationshjælp til overanstrengte bestyrelsesmedlemmer

Efter at have skrevet indlægget forleden om hvad man kan gøre, hvis en grundejerforening ikke har bestyrelsesmedlemmer, tilrettede jeg det lidt og lagde texten på grundejerforeningens website. Stadig med forslag om at forhøje kontingentet og bruge provenu’et til rekreation af stressede bestyrelsesmedlemmer.

Ingen har reageret, endsige protesteret. Derfor betragter jeg forslaget som vedtaget. Der kommer jo alligevel ikke nogen til generalforsamlingen for at stemme for eller imod.

===oooOOOooo===

Det minder mig forresten om noget helt andet, nemlig den sørgelige tilstand af Postvæsenet. Mere og mere post bliver til digitale meddelelser og jeg skal ikke undlade at rose ideen om et ebox website, kendt som e-boks.dk, hvor mail ikke kan spoofes (forfalskes) og “underskrifter” i nogen grad kan autentikeres (undersøges for ægthed med navn, password, nøglepap med koder, Vem-ID (dog ikke med vidner og den slags gammeldags ting). Det lyder teknisk.

Men hver gang jeg bruger det unikke nøglekort, som ligger et hemmeligt sted, får jeg at vide: Nu har du 31 koder, 30,29,28 osv tilbage.

Og når der så er et dusin tilbage, sender man mig et nyt kort. Når nu posten er så ringe, så skal man faktisk passe på, især hvis man ofter foretager “opkald” til websites med VemID login.

For det nye nøglekort kommer med posten! Papir-posten!

===***===

Det minder mig om at jeg for ikke at gøre posten arbejdsløs har bedt om at få alle reklamer, selv om jeg næsten aldrig læser dem. Så er der da noget der skal rundt med posten, og så håber jeg ikke at han bliver arbejdsløs foreløbig.

Written by Donald

Thursday, February 2, 2017 at 23:59 UTC

Posted in Brok

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det lyder rimeligt med en kontingentforhøjelse således at grundejerforeningen kan betale dig for en is, når du kommer forbi et ishus. Hvis der skal være en grundejerforening, kan man jo ikke engang nedlægge den ved medlemmernes fravær og fravær ved generalforsamlingen?
    Det er jo interessante betragtninger om Det kongelige nordiske postvæsen og VemID. Jeg skal både have nyt pas, nyt kørekort, nyt sygesikringskort og muligvis også nyt papkort til VemID. Jeg antager alle dokumenterne indleveres til postal befordring og udbringning.Jeg kan sandelig godt forstå din bekymring. Her har vi i denne uge ikke modtaget en eneste af de tre gratisaviser vi plejer få midt i ugen. Det er ikke godt at vide hvad det nu handler om, men det er godt nok ikke let at opretholde tillid til væsenets effektivitet.

    Jørgen

    Friday, February 3, 2017 at 15:02 UTC

    • Uden at være helt sikker, så gætter jeg at vi kommer ud på juridisk set dybt vand, hvis et område med krav om grundejerforening ikke kan stille en bestyrelse. Den praktiske løsning i en kommune, som har styr på tingene, er at udnævne en administrator ud af de lokale advokater eller registrerede revisorer, hvis der findes nogle af denne uddannelse, som også tager administrationsopgaver, eller en af kommunen velset administrator, som udfører minimal arbejdet mod betaling.

      Arbejdet består i at finde et firma til vedligehold af fællesarealer, vejbelægninger og betaling af gadebelysning, eventuelt vedligehold af afløb fra sø eller mose på fællesareal. Vi har udgifter i alle kategorier.

      Men det er ikke sikkert, at kommunen er så god til at finde “administratorer”. Det firma, som fik licitationen af kommunalt vejvedligehold løb jo med pengene uden at gøre mere end nødtørftig vedligehold!

      Donald

      Friday, February 3, 2017 at 21:40 UTC

      • I Berlingske dd er din problemstilling omtalt i den juridiske brevkasse.Svaret er ikke at finde en administrator, men at lave en vedtægtstilføjelse der hvor bestyrelsens størrelse angives. Den indebærer at man må fat i eksterne bestyrelsesmedlemmer, der mod honorar deltager i bestyrelsesarbejdet. Fremsættelsen af forslaget til vedtægtsændring bør selvfølgelig ledsages af et forslag til kontingentets størrelse, der tager højde for den forøgede udgift. Måske vil denne trussel medføre at grundejere melder sig til bestyrelsesarbejdet.

        Jørgen

        Saturday, February 4, 2017 at 9:21 UTC

        • Tak for hjælpen, Jørgen – mange, mange tak!

          Donald

          Saturday, February 4, 2017 at 16:46 UTC


Comments are closed.