Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Frygter den dag jeg ikke kan gå så langt

Jeg har været ude på ruten i oktober og november, men ikke i december!
Sidste fredags dejlige solskin fik jeg ikke udnyttet, så det var heldigt at det var sol i dag.

Det var meget lavvande, så lavt at nede ved vandkanten kunne jeg ikke se murene på ishuset

Det var meget lavvande, så lavt at nede ved vandkanten kunne jeg ikke se murene på ishuset

Man er sjældent helt alene, en anden turgænger med hund er ved at fotografere fra den højeste klit

Man er sjældent helt alene, en anden turgænger med hund er ved at fotografere fra den højeste klit

Efter kun 45 minutter var jeg ved Livredderhytten ved Stængehus

Efter kun 45 minutter var jeg ved Livredderhytten ved Stængehus

Det gik fint – turen er på 8-9 km. og jeg gennemførte på halvanden time (incl billed-tagning) – jeg gik da også meget hurtigt, stranden var fast og nem at gå på. Ved at tage lange skridt og tænkte på Jørgens råd: Gå som en sydhavskvinde (hvordan det nu end er) så fik jeg mærket ryggen og skuldermuskler. Nej hvor de trænger til blid motion, det føltes godt. Knogler og muskler strittede ikke imod. Hjemme måtte jeg dog lægge mig lidt og strække lemmerne.

Ved Stængehus arbejdes der på at rydde strandkrattet, jeg kan ikke helt forstå hvorfor, men formentlig fordi der skal være gode gryder til folk, der vil sole sig om sommeren, og så duer rugosa ikke

Ved Stængehus arbejdes der på at rydde strandkrattet, formentlig fordi der skal være gode gryder til dem, der kommer langvejs fra for at sole sig om sommeren, og så duer rugosa ikke

Tilbage ved Tisvilde Hegn Strandparkering, med et hjørne af det nye tissehus

Tilbage ved Tisvilde Hegn Strandparkering, med et hjørne af det nye tissehus

============================================================

Hver gang jeg går den tur, har jeg kunnet mærke, at jeg bliver dårligere og dårligere til at bevæge mig, venstre ben sover, eller der er træthed og ømhed i hofterne og så videre. Men i dag var det for en gangs skyld den anden vej, det føltes bedre og jeg kunne gå meget hurtigt.

Det hjælper jo nok at jeg, med to undtagelser, har været ude på tur hver dag siden Jul.

Written by Donald

Friday, January 27, 2017 at 23:45 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er utvivlsomt gavnligt med de daglige gåture, når hverdagen ikke længere fordrer at man drøner rundt til det ene og det andet.
    -Og turene giver jo også både dig selv og os læsere en på opleveren.

    natural2222

    Saturday, January 28, 2017 at 5:15 UTC

    • Ja – det gavnligt at “holde den gående” 🙂
      Den kommentar gør mig meget glad.
      Jeg håber at turene og iagttagelsesevnen på et tidspunkt giver mulighed for nogle billeder af dyr i Tisvilde Hegn – og/eller andre ting, som kan være af interesse 🙂

      Donald

      Saturday, January 28, 2017 at 17:07 UTC

  2. Så fint at det var godt å gå. Nyt det så lenge som mulig. Og så blir det jo noen deilige bilder også.
    Klem på deg 🙂

    Mormor

    Saturday, January 28, 2017 at 9:41 UTC

    • Takker, Mormor! Jeg kan huske at du har pigsko, – har du hentet brænde i dag?
      Klem på dig! ❤ 🙂

      Donald

      Saturday, January 28, 2017 at 17:08 UTC

      • Har hentet ved, ja. Ikke i dag, men i går, har piggsko og brodder og stokk med pigg til bratte bakker (type opp til postkassen). Men er det for hård is, hjelper det lite.
        Klem på deg 🙂

        Mormor

        Saturday, January 28, 2017 at 18:42 UTC

        • Kan man ringe efter hjælp når det er hård is?

          Oh jeg håber du øver dig indendørs og holder benene vedlige! Måske kan man rokke lidt til rock eller tage dansetrin til barock.
          Klem på dig 🙂

          Donald

          Sunday, January 29, 2017 at 0:54 UTC

          • Svinger bena en smule når det strømmer dansbart ut i rommet 🙂 like greit det 🙂
            Klem på deg 🙂

            Mormor

            Sunday, January 29, 2017 at 8:37 UTC

  3. Jeg kan sagtens forstå du tænker på ubehaget ved ikke at kunne gå sådan en herlig tur. Det gør jeg også. Jeg har gået lidt mindre i en periode og det synes jeg kan mærkes fx. i nogle fodknogler. Lad os håbe vi kan blive ved at gå til vore dages ende.

    Jørgen

    Sunday, January 29, 2017 at 19:19 UTC

    • Ja, lad os håbe, og også arbejde på det. Min mor kunne ikke gå ret godt til sidst, men kunne dog gå.

      Prøv om du ikke kan hjælpe fødderne ved at lave fodgymnastik. Jeg har brækket et par tæer, sagde lægen, men man kan ikke gøre så meget ved det. Tæerne er lægt forlængst.

      Når jeg prøver at bevæge fødderne er det som om det smører hele mekanikken og det hjælper.

      Donald

      Sunday, January 29, 2017 at 21:34 UTC


Comments are closed.