Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Mosgrøn skovbund

Gengivelsen af farver på farveskærme (og på papir) er kemi for viderekomne, og der er altid små forskelle på de forskellige fabrikater. Det er en af de ting, man ikke orker at sætte sig grundigt ind i. Ikke sandt?

Torsdagens motionstur i godt vejr var en fornøjelse i det smukke vejr, men det var blæsende - så jeg valgte skovvejene med de høje træer, som giver læ

Mosgrøn skovbund

Der er mange stendiger i skovene her, fordi man jo lod grisene gå på olden (bog og agern og hvad der nu ellers var at spise)

Bøgegrå, vissenrød og mosgrøn

Hjemme igen - efter solnedgang, sikken et blodbad

Skarlagenrød

Written by Donald

Friday, January 20, 2017 at 23:38 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fine mosfarvede billeder fra en tilsyneladende let dunkel dag. Jeg får ej heller sat mig ind i alt det med farver.

    Jørgen

    Saturday, January 21, 2017 at 6:45 UTC

    • Tak Jørgen, ja den grønne farve er ikke overdrevet, det er den røde himmel, en smule. Farve-skærmsteknikken er grundigt beskrevet i Wikipedia-artikler på engelsk, og man kan konkludere, at det er firmaernes kemikere, som er krumtappen i at få fremstillet det, vi kalder fladskærme 🙂

      Donald

      Saturday, January 21, 2017 at 12:51 UTC

  2. Wow – der er da knald på farverne her! Jeg forsøger at sætte mig lidt ind i, hvordan det virker, så jeg bedre kan gennemskue mit kamera. Nogle gange siver der lidt ind …

    Ellen

    Saturday, January 21, 2017 at 11:37 UTC

    • Jeg må hellere tilstå at den røde er en anelse overdrevet (ikke meget, dog). Jeg synes du bruger dit kamera meget fint, det vigtigste er nok at man kender knappen med “landskab-portræt-børn-planter” eller hvad der nu står på den.
      I en gammel håndværkerbog, stod der at man ikke skal løbe hen til isenkræmmeren og købe værktøj, men købe noget hver gang man har brug for det. (Måske skulle man i dag formulere det lidt anderledes: Købe værktøj, når man har HÅRDT brug for det”!)

      Donald

      Saturday, January 21, 2017 at 12:54 UTC


Comments are closed.