Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Trappestolpe hænger fordi underlaget er skyllet væk

Dagens motion var trappemotion: op og ned i (hurtigt) tempo for at prøve om der er noget at hente i facts fra Michael Mosley’s Sandheden om Motion. TV-documentary “The Truth About Excercise”.

Ved den anledning opdagede jeg, at stormen Urd havde skubbert rundt med stenene omkring det nederste af trappen, og værre, jeg opdagede at den også havde taget det nederste af skrænten, som ellers havde holdt på to stolper, der bar et stykke af trappen.

Det var svært at fotografere, og jeg troede det var lykkedes bedre, – men jeg kan ikke lige gå ned og tage det om. I stedet har jeg forsøgt at fremhæve stolpen (ligesom i går) – det nytter desværre ikke, for man kan ikke se luftgabet mellem stolpenden og jorden på et 2-dimensionalt billede. Se selv. Til gengæld kan man se, at stolpen er knækket foroven.

Den ene stolpe, som holder det nederste stykke af trappen oppe, har mistet sit underlag

Den ene stolpe, som holder det nederste stykke af trappen oppe, har mistet sit underlag

På billedet her kan man nogenlunde se, hvordan bølgerne har fræset det nederste af skrænten væk.

Den anden side af trappen havde stadig jordforbindelse …

Friske brudflader på det nederste af skrænten

Friske brudflader på det nederste af skrænten

Da jeg Nytårsaftensdag tog en tur op og ned, tænkte jeg at det lignede at de store sten havde forskubbet sig lidt – og nu kunne jeg se hvordan sandet under de store sten var skyllet væk nogle steder.

Det er småting målt med naturens målestok, men mennesker baserer deres sommerhusinvestering på at skrænten holder, ligesom i Nordjylland. Vi savner at lokalplanerne tager højde for erosionszoner og  oversvømmelsesfare

Det er småting målt med naturens målestok, men mennesker baserer deres sommerhusinvestering på at skrænten holder, ligesom i Nordjylland. Men nu savner vi at lokalplanerne tager højde for erosionszoner og oversvømmelsesfare

Written by Donald

Tuesday, January 10, 2017 at 19:13 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Der er mange farer forbundet med livet på kanten af Sjælland! Nu må de ansvarlige snart træde i karakter så ulykker ikke indtræffer.

    Jørgen

    Tuesday, January 10, 2017 at 19:46 UTC

    • Det mest realistiske er det, som man har i Schweiz og sikkert også i Østrig – herunder Virgental – opdeling af området i byggesikre og ikke byggesikre zoner. For strandens vedkommende her frygter jeg at der ikke er råd til noget. Man taler i øjeblikket om at sikring er en lodsejer-sag, men det bør være et statsanliggende i det mindste at koordinere anstrengelserne.

      Når man fisker sten ét sted, kommer der mere strøm og bølger et andet sted, derfor koordination.

      Donald

      Wednesday, January 11, 2017 at 0:13 UTC

  2. satte virkelig spor etter seg. Urd.
    Klem på deg ❤

    Mormor

    Tuesday, January 10, 2017 at 23:49 UTC

    • Ja, den har ædt mere af kysten, end jeg troede, og det var ikke særlig voldsomt her – det var højvande og bølger, ikke selve stormen, som var slem.

      Klem på dig! 🙂 ❤

      Donald

      Wednesday, January 11, 2017 at 0:14 UTC

  3. Nå kommer Vidar, men jeg vet ikke om han vil gjeste Danmark.
    Kan godt la være, etter min mening.
    Klem på deg ❤

    Mormor

    Wednesday, January 11, 2017 at 14:54 UTC

    • Her er der heldigvis ikke storm nu!
      Klem på dig 🙂 ❤

      Donald

      Wednesday, January 11, 2017 at 21:49 UTC


Comments are closed.