Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Stoppested – er det ikke et stoppested?

Klar himmel, dejligt vejr 4-5 grader, blæsende, mange turgængere

Klar himmel, dejligt vejr 4-5 grader, blæsende, mange turgængere

På hjemturen gik jeg ind til Strandvejen for at få lidt læ, sikken en forskel. Efter et par hundrede meter så jeg et skilt og tænkte “det er da et stoppested”. Det mindede mig om at jeg for 20 år siden gik i den Brasilianske stat Bahia, i Chapada Diamantina, en kæde taffelbjerge, hvor jeg efter at have gået i et par dage begyndte at få et sår på venstre fod.

Det er da et stoppested, er det ikke?

Det er da et stoppested, er det ikke?

Jeg var bange for at vi var alt for langt væk fra alting, men egentlig ikke bange for om der var vand og mad – det kunne man vel altid finde. Da vi så en bro over floden i bunden af dalen og noget, der lignede et skilt, tænkte jeg “aha! et bus-stoppested, så kan vi finde en overnatning og måske plaster!” – men jeg tog fejl. Dalens beboelse er for længst forsvundet, de få mennesker, som bor og dyrker dalen, er enten idealister eller dygtige selvforsynere. Vi fandt den nedlagte politistation (Gendarmeri) og sov dér, men den bygning var hullet som en si og de kolde vinde, som kom ned fra bjergene, fik mig til at ryste af kulde indtil vi tog teltet og brugte det som dyne!

Written by Donald

Tuesday, January 3, 2017 at 0:45 UTC

Posted in Carpe Diem

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Uha, I var modige! Jeg elsker at rejse og har altid gjort det, men jeg har altid foretrukket de mere trygge rammer. Har dog selv kørt rundt i Sydafrika i tre uger, men det kommer ikke op på siden af at vandre rundt brasilianske jungler!

    Ellen

    Tuesday, January 3, 2017 at 9:06 UTC

    • Ja, det var nu ikke så slemt! Der var ret mange mennesker, som passerede os på stierne. Det er mit livs bedste øjeblikke.

      Donald

      Tuesday, January 3, 2017 at 10:54 UTC

  2. Det lyder som mere dramatisk end støvlevand. Sjovt at associationen til rejsen dukkede op.

    Jørgen

    Tuesday, January 3, 2017 at 18:51 UTC

    • Jeg tænker ofte på den rejse – de scenerier kunne være bagtæppe for en fortælling om at finde sig selv og gå fra det ene til det andet.

      Donald

      Tuesday, January 3, 2017 at 19:20 UTC


Comments are closed.