Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Vintersol på forkrøblede træer – dagen aftaget 10 h 42 m

Vintersol på vindblæste syge bjergfyrre

Vintersol på vindblæste syge bjergfyrre

Her er fyrretræerne ofte forkrøblede, på grund af insektlarver (fyrrevikler larver) som gnaver af skuddene.

Dagen er aftaget 10 timer og 42 minutter, og det står der også for i morgen Mandag, Tirsdag og Onsdag.

På Torsdag skriver almanakken: Dagen tiltaget 0 min.

Written by Donald

Sunday, December 18, 2016 at 13:00 UTC

Posted in Foto

Tagged with , ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja, kurven er fla’et u’ nu – så om nogle dage går det lige så langsomt fremad igen.
    Ikke fordi jeg har så meget imod mørketiden – her foretager man sig bare nogle andre ting, end når det er lysere tider. Det var værre dengang jeg arbejdede, og hvor jeg derfor næsten ikke nåede at opleve dagslyset; det gør jeg jo nu, hvor selv korte dage er helt mine egne 🙂

    Ellen

    Sunday, December 18, 2016 at 13:19 UTC

    • Jeg har også nydt både freden i de lange aftener, men de har tendens til at blive så lange, at jeg går i seng og sover, og vågner midt om natten, står op og nyder mørket en gang til hvorefter jeg sover om dagen! Det er noget rod! 🙂

      Men det er heldigvis undtagelsen 🙂 På RUC havde vi en visionær chef som mente det var godt at vi kom ud og rundt om blokken eller rettere den lokale mose en gang om ugen – i lyset, midt på dagen 🙂

      Donald

      Monday, December 19, 2016 at 0:30 UTC

  2. Fin indviklet træ, må man sige. Det gør ikke så meget at dagene ikke bliver længere, bare eftermiddagene gør det. Og det sker jo, således at det allerede til nytår kan ses at solen går senere ned.

    Jørgen

    Sunday, December 18, 2016 at 15:31 UTC

    • Indviklet ! Ja 🙂 Ja, jeg synes det er morsomt at man kan se dagen blive forskudt i retning af aftenen – selv om det kun er et par minutter, før dagene igen bliver *rigtigt* længere!

      Donald

      Monday, December 19, 2016 at 0:31 UTC

  3. Så flotte trær, synd at furviklerne har funnet dem. Snart solsnu.
    Klem på deg 🙂

    Mormor

    Monday, December 19, 2016 at 10:28 UTC

    • Ja, solsnu, Mormor! Men man kan godt nyde dagen hvis man har mulighed for at gå udenfor klokken 12. eller 13.
      Nu skal jeg skynde mig at komme ud, klokken *er* allerede 13! 🙂

      Donald

      Monday, December 19, 2016 at 12:19 UTC


Comments are closed.