Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Metalskulpturer

Jeg er slet ikke upåvirket, men jeg ville ikke selv bruge små 80kkr på en 19 år gammel bil, hvis jeg kunne slippe. Det var min søn, som påpegede, at dette køretøj var til salg til en formentlig rimelig pris, og at den faktisk ser meget pæn ud.

Derfor besluttede jeg at gå forbi igen og se lidt nærmere på den, og dens udtalt gennemarbejdede udseende (med reminiscenser af boble-filosofien, måske) mindede mig om en udsendelse om forbrugs-stimulanser, som jeg havde set fornylig, hvori man (med rette) hævdede, at bilfabrikkerne i USA havde brug for at sælge mere og derfor stimulerede bilsalget ved at lave nye modeller hvert år, med designmæssige features, som gjorde det (meget) let at se, om det var årets eller forrige års bil.

Det var dengang, man sofaer foran (altså forsæde i et bredt stykke, hvor man kunne sidde 3 mand, nogle gange 4) og man havde ikke sikkerhedsseler; når man blev kvast i trafikken døde man ret ofte, og bilerne konkurrerede om at blive større, hurtigere og kraftigere, men ikke mere økonomiske.

Især halefinner og farvemønstre blev nævnt som 60’ernes forbruger-pirring. Sammenligner man med denne Audi model, må man konstatere, at den har en anonym sølv-metallic farve, som er uhyre populær, men som ikke er trafiksikker, fordi bilerne falder i ét med asfalten (min egen nuværende bil er desværre også sølv-metallic). Desuden er der ikke halefinner, front-figur (køler-emblem) eller lignende – men som sagt, måske er der en lille smule reference til VW boblen, hvoraf alle nyere Audi’er jo udspringer.

Audi TT Coupé Sport, 2 personer med lidt kneben børneplads bagi tror jeg

Audi TT Coupé Sport, 2 personer med lidt kneben børneplads bagi tror jeg

Written by Donald

Saturday, December 17, 2016 at 17:30 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Flot bil, men jeg ville ikke kunne komme ind i den. Næste bil, hvis nuværende ikke holder min tid ud, bør være en bil man kan gå ind, altså en ret højt indrettet bil. Nu skal jeg snart have fornyet kørekortet igen, ak som tiden går,

    Jørgen

    Saturday, December 17, 2016 at 18:52 UTC

    • Nej – det minder mig om at jeg skal passe på i min nuværende ikke helt lille bil. Jeg er alt for stiv og jeg frygter at det bliver værre – ikke bedre. Men jeg prøver at strække og vride mig så jeg ikke slå hovedet mod dørkarmen og knæene mod rattet!

      Donald

      Saturday, December 17, 2016 at 18:55 UTC

  2. Til Jørgen og Donald: Elizabeth 2. fik sig sådan en bil, som I ønsker jer: en Bentley, hvor hun kan gå ud og ind i nærmest oprejst stilling, var det noget? 🙂

    AagePK

    Saturday, December 17, 2016 at 19:20 UTC

    • Det er helt klart noget. Både de gamle Rolls Royce og Bentley er kvalitet og behagelige køretøjer.

      Jeg har desværre ingen garage og ingen chauffeur, så derfor kan jeg ikke bruge en Rolls.

      Det må være sådan én, du tænker på.

      Donald

      Saturday, December 17, 2016 at 19:42 UTC

      • Det er lige sådan en jeg tænker på, med trin og højt til loftet.

        Jørgen

        Sunday, December 18, 2016 at 15:34 UTC

        • Den afbillede Audi, eller rettere: en mage til, kører rundt på Ærø. Det er en god bekendt, som min kone har spillet violin sammen med; men professionelt er han landmand, han fik vist solgt jorden godt.

          AagePK

          Sunday, December 18, 2016 at 21:51 UTC

          • Hvem har råd til at købe landbrugsjord i dag? Det er godt nok langt ude, det det landbrug på Ærø, og i dagens transportmønster har de jo større udgifter med transport af både maskiner og salgsprodukterne – ikke? Eller får de rabat på færgen?

            Donald

            Monday, December 19, 2016 at 0:34 UTC

        • Jørgen, højt til lofte: Ja nemlig! Somme tider drømmer jeg om at køre en sporvogn, en af dem, hvor man stod op og kørte! Det er godt nok ikke så nemt at finde et billede af lige netop den egenskab ved de sporvogne, jeg husker fra min barndom i København!

          Men her er det nærmeste, man kan komme :

          Med lidt velvilie kan man se at han står op. 🙂

          Donald

          Monday, December 19, 2016 at 1:12 UTC

          • I virkeligheden havde de en slags cykelsæde på en stang i midten af platformen, og det kunne drejes væk, – de fleste stod op.

            Donald

            Monday, December 19, 2016 at 1:14 UTC


Comments are closed.