Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Bølgebryderne – hvor meget betyder de, hvis de ikke må være større og højere?

Bølgebryderne forsvinder under haveoverfladen ved moderat højvande

Bølgebryderne forsvinder under haveoverfladen ved moderat højvande

(Billedet er fra Mandag d.5 December, deadline for DKuug-bladet, men jeg må jo alligevel have motion, så arbejdet blev udskudt. Det kunne nok alligevel ikke være blevet færdigt. Jeg fører log over hvornår jeg fik skrevet hvad, men de giver et lidt forkert billede, for research og planlægning tager mere tid end skrivningen.)

Written by Donald

Saturday, December 10, 2016 at 22:08 UTC

Posted in Hav

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aner det ikke – måske betyder de en forsinkelse af nedbrydningen.

    Jørgen

    Monday, December 12, 2016 at 15:15 UTC

    • Det stopper ikke bølgerne, men flytter brændingen lidt ud, det er som en ekstra revle, vil jeg antage. Men hvis de bliver skyllet så meget over ved almindeligt højvande, så vil de ved en nordenstorm være en meter højere og gnave roden af trappen det sted, hvor jeg står og tager billedet.

      Jeg fik at vide af en anden fodgænger, at det er kystdirektoratet, som sætter grænser for hvor høje moler eller stensætninger man må lave, og jeg synes de har sat fem for lavt.

      Donald

      Monday, December 12, 2016 at 20:40 UTC


Comments are closed.