Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Roser på en gråvejrsdag

Det er meget sjældent, at jeg giver mig selv blomster, men et råd for efterhånden godt en halv snes år siden fik mig til at tænke på at man skal “bekæmpe” vinter-gråvejr med blomster og planter.

Vi boede i 6 år på Vesterbro, Knud Lavardsgade 2 ved Sønder Boulevard, et pænt sted, som nu er mere fashionabelt end godt er. (Jeg undrer mig bare så meget over, hvad der får folk til at vælge København, – jo jeg ved selvfølgelig lidt om det, det må vi tage en anden gang.)

Blomsterhandlerne omkring Enghave Plads havde glade dage om vinteren, hentede store ladninger blomster hver morgen og fik udsolgt hver aften. Om vinteren.

En lille buket roser til 25 kr.

En lille buket roser fra i Lørdags til 25 kr.

Written by Donald

Thursday, December 1, 2016 at 10:41 UTC

Posted in Blogosofi, Stueplanter

Tagged with ,

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er en god ide at give en selv en buket blomster. Farver gør godt!

    Jørgen

    Thursday, December 1, 2016 at 11:37 UTC

    • Ja de er flotte, de roser og så endda til en rimelig pris. 🙂

      Donald

      Thursday, December 1, 2016 at 12:15 UTC

  2. Godt å møte levende farger . 🙂
    Klem på deg 🙂

    Mormor

    Thursday, December 1, 2016 at 13:05 UTC

    • Ja, det er opmuntrende! Men UH hvor de stikker! Klem på dig 🙂

      Donald

      Thursday, December 1, 2016 at 13:21 UTC

  3. Det er helt sikkert en rigtig god ide at købe nogle blomster til sig selv!!! Nyd dine yndigeroser, selvom de kommer langvejs fra. Kh Marianne

    marianne bentzen

    Thursday, December 1, 2016 at 16:10 UTC

    • Ja, de kommer nok langvejs fra, de farverige roser med masser af torne! – Jeg havde kig på en udstilling, vistnok Thorvaldsens Museum – men jeg har været “ophængt”. Kh/Donald

      Donald

      Thursday, December 1, 2016 at 17:07 UTC

  4. Du skal vist lidt længere væk end Thorvaldsens museum for at finde oprindelseslandet for dine roser. 😉
    Vi kan stadig plukke roser i vor have, der er også klematis, asters ola, så det bliver nok først til jul, vi køber fremmede blomster.
    Hvis jeg nu bare kunne finde ud af at sende en video: jeg lavede en med vor søde madmor i Tranquebar, Merinal, hvor hun sidder og binder 1 meter, ca, med hvide blomster på snor, som hun den næste dag sætter i håret, når hun kører i skole. Blomster er meget vigtige for indiske kvinder. Hun havde været i Danmark, og set små violette blomster uden grønne blade, de var så smukke, det fortæller hun på videoen. Så måtte jeg jo fortælle, at de hedder nøgne jomfruer, det kom der et stort grin af!

    AagePK

    Friday, December 2, 2016 at 6:37 UTC

    • PS: ku’ ikk’ la’ vær’: købte 2 buketter tulipaner her til formiddag……….

      AagePK

      Friday, December 2, 2016 at 12:19 UTC

    • Ja, en mand ved navn Finn Viderø havde en flot have med roser, der blomstrede indtil den første frost.

      Mine efterårsasters blomstrede desværre hurtigt af i September! æv!

      Donald

      Monday, December 5, 2016 at 0:07 UTC

  5. Heisann, takk for sist, lenge siden…her er også rosene i vasen nydelige å se på!
    Jeg ønsker å skape mer liv i Blogger´s Sunday Walk. De siste gangene har jeg gått “alene” – så nå inviterer jeg til ny giv i 2017, og håper på at mange tar seg en tur ut og dokumenterer det som skjer fire søndager i året.
    Ha riktig go´hælj ;:OD)
    Se: http://viltogvakkert.blogspot.no/2016/12/bloggers-sunday-walk-2017.html

    bjorgnin

    Saturday, December 3, 2016 at 9:43 UTC

    • Jeg synes det er en god idé. Jeg vender snart tilbage! Har været på dejlige ture.

      Donald

      Monday, December 5, 2016 at 0:01 UTC

  6. Når der nu ikke er nogen andre, der kommer og forærer en blomster, så må man jo købe dem selv! Så får man også den farve, man helst vil have 😉

    Ellen

    Saturday, December 3, 2016 at 21:24 UTC

    • Ja dels må man tænke på det når andre ikke kommer, dels må man gerne følge sine redebyggerinstinkter – så kan det jo være der dukker nogen op med en blomst 🙂 – det er sjældent at mandlige husejere får blomster, tror jeg. 😎

      Donald

      Monday, December 5, 2016 at 0:02 UTC


Comments are closed.