Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Formkurve – et begreb fra top-idrætten

with 6 comments

Afsted lige før solnedgang

Afsted lige før solnedgang

Taler vi for meget om “hvordan vi har det” eller taler vi forkert om det?

Siger vi “jeg er så træt” i stedet for at sige “jeg trænger til at sove lidt mere”?

Uden at have sat ord på det, har jeg arbejdet med “formkurve” i betydningen at prøve at få kropsrytmens gode øjeblikke til at passe med de tidspunkter, hvor jeg skal noget med andre mennesker. Som fx. i går, generalforsamling i en forening.

Dagen før sov jeg, når jeg havde lyst og det bevirkede, at jeg ikke kom på motionstur før ved vinter-solnedgangstid kl.16.

Aftenhimmel ved Kattegat

Aftenhimmel ved Kattegat

To runder op og ned af 160-trins trappe i det milde vejr – herligt.

Written by Donald

Thursday, November 24, 2016 at 10:32 UTC

Posted in Liv

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg tror du rammer ganske præcist med dette indlæg. Vi holder ikke til hvad vi gjorde engang og derfor må vi prioritere gøremål og holde pauser før og efter vigtige begivenheder.

    Jørgen

    Friday, November 25, 2016 at 19:04 UTC

    • OK – tak for støtten🙂
      Heldigvis sagde mine venner på generalforsamlingen at jeg så frisk ud.
      Jeg tænkte “ja, jeg har sandelig også sovet meget!”

      Donald

      Friday, November 25, 2016 at 22:33 UTC

  2. Der er jo en afgørende forskel på at være træt, og at være søvnig, ikk’?
    Formkurver forbinder jeg mere med den sunde del af kvindebevægelsen.🙂

    AagePK

    Monday, November 28, 2016 at 8:15 UTC

    • Formkurver – yesss! Den forbindelse går jeg ind for!
      Mit brok gik mest på at jeg (og sikkert mange andre) er nødt til at sørge for at være frisk til en dag med møde eller tur med andre mennesker. Og så må man sove, når man er træt.

      En ubehagelig bivirkning er, at man i så fald kan gå glip af en herlig solskinsdag.

      For mig er det nemt at falde i søvn. Når jeg er træt, er jeg også søvnig. Jeg vidste ikke at der kunne være forskel?

      Donald

      Tuesday, November 29, 2016 at 12:25 UTC

      • Man kan jo godt være træt uden at være søvnig, har du tænkt på det? En betydning af ordet træt er også:udmattet.
        “Hva’ er din far?” “Ham dø…” “Hvad er han død af?” “Ham trat!””Træt? Det kan man da ikke dø af?””Jo, ham trat, i hovedet af en hest!!!”

        AagePK

        Tuesday, November 29, 2016 at 13:21 UTC

        • Ja det siger du jo, men det kender jeg ikke. Jeg kan ikke være træt uden at falde i søvn.

          Faktisk kan jeg sove selv om jeg ikke er træt eller søvnig. Måske hænger det sammen med at jeg har bestemte drømmebilleder, bl.a. de berømte får, som gør at jeg falder i søvn. Bedre end fårene er det hvis jeg “tænker” et af de musikstykker, jeg øver på – inden længe sover jeg trygt🙂

          Men jeg er klar over at alle pinligheder og fortrydelser fra min ungdom og voksenliv kan holde mig vågen i timevis. Den eneste måde, jeg kan feje dem væk, er ved at erkende dem, lege advokat for Unge Donald eller ved at spille klaver – koncentrere mig om nuet.🙂

          Donald

          Tuesday, November 29, 2016 at 17:00 UTC


Leave a Reply

