Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Ultra kort spadseretur hvor der ikke er trappe til stranden

with 2 comments

Midt i billedet kan man skimte Hesselø, der er 19 km. væk

Midt i billedet kan man skimte Hesselø, der er 19 km. væk

Drosselvej er det højeste punkt, sagde den mand jeg mødte en eftermiddag med strålende sol og skønt vejr. Han fortalte også, at der havde været en trappe, men havet æder kysten.

Men nu var det regn, da jeg tog derud. På den første tur var det meget diset; jeg kiggede mod horisonten og kunne se en skygge, som jeg vidste måtte være Hesselø (jeg kender vinkelen i forhold til bænken og advarselsskiltet mod at gå ud over kanten).

Så slog det mig, hvis jeg var udkig på et skib for 120 år siden, før radio-kommunikation blev almindelig, skipper med sextant og kompas – men gråvejr, hvor sextant og sol ikke hjælper meget – så ville jeg reagere på synet af den mørke kant i disen med enten at sige “noget der kan være land forude” eller bare “Land Ohoy”.

Men den følelse kan man jo ikke gengive i et billede.

Man ser ormehullerne i bænken - og Hesselø i det fjerne

Man ser ormehullerne i bænken – og Hesselø i det fjerne

Så kan man godt komme til at tænke på Svantes “Længsel efter Sverige” selv om den lille klat land (med fyr og ubeboet beboelse) ikke er Sverige.

(Skrivefelt …)

Written by Donald

Sunday, November 20, 2016 at 12:33 UTC

Posted in Skyer

Tagged with ,

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det kan man måske ikke, men fornemmelsen af faresituationer kan man nu godt fornemme via billederne. Hvor er det land? Hvis det altså er land.

    Jørgen

    Tuesday, November 22, 2016 at 18:10 UTC

    • Det er land – man kan se et lillebitte “bump” på horisonten lidt til højre for midten af billedet🙂

      Donald

      Tuesday, November 22, 2016 at 20:16 UTC


Leave a Reply

