Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Overflødighedsposer

with 4 comments

Pga stormvarsel plukkede jeg æbler - de bedste, men langtfra de sidste

Pga stormvarsel plukkede jeg æbler – de bedste, men langtfra de sidste

Det gør næsten ondt at se hvordan dette lille spinkle træ laver æbler så store som de dyrt importerede franske luxux-æbler i de dyre supermarkeder, og så er det bare et enkelt lille træ, som har stået her i 12-13 år, og som ikke skal sprøjtes. Kæmpe bobler af mad, som måske ikke fremmer artens overlevelse, var det ikke fordi mennesker har fundet på at spise frugterne.

Mit gæt er at der er 6-7 kg i hver pose, mindst 5, og jeg har høstet 4 store poser fra det træ + der er lige så mange som ikke er høstet. 40 kg. frugt fra et lille træ. Tak!

Written by Donald

Friday, November 18, 2016 at 9:46 UTC

Posted in Carpe Diem, Skov og have

Tagged with

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dejligt at have æbler til næsten mere end husbehov. Har har vi stadig mange og må til at behandle dem så de ikke går til.

    Jørgen

    Saturday, November 19, 2016 at 13:56 UTC

    • Jeg har lært at plukke, før de er modne, og opbevare dem køligt. Jeg havde ikke troet, at der ville komme så mange i år!

      Donald

      Sunday, November 20, 2016 at 11:16 UTC

  2. Mostproduktion og tørring af skiveskårne æbler er de to enkleste metoder, hvis du ikke har fornuftige opbevaringsforhold (hvilket jeg nu tror, at du har. Æbler kræver kun frostfrie, kølige og musefrie forhold).

    Frugt i overflod er en herlighed, som vor generation (og de to næste med) ikke værdsætter og respekterer i tilstrækkelig grad.

    natural2222

    Monday, November 21, 2016 at 4:30 UTC

    • Jeg tror jeg værdsætter det, fordi jeg forstod min mors bekymringer om vi børn fik nok at spise.

      Der er jo ikke andet at gøre end at prøve. Der lidt plads på loftet, og der er frostfrit🙂

      Donald

      Monday, November 21, 2016 at 23:42 UTC


Leave a Reply

