Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Går den så går den (GDSGD)

with 8 comments

Når jeg ser sådan et hærværk undrer jeg mig: Hvem har haft lyst til at smadre ruder?

Der blev bygget uden lokalplan-tilladelse, vistnok fordi man gerne må bygge aftægtsbolig o.lign. - hvis det står der, får man ofte tilladelse alligevel skulle være forklaringen Man kan desværre ikke se, på billedet her, at der er lavet lidt fundament (fotografen må jo så afsted igen)

Der blev bygget uden lokalplan-tilladelse, begrundelsen ikke kendt – når byggeriet står der, får man ofte tilladelse alligevel, skulle være en del af forklaringen; marken ønskes udstykket hvorved der jo vil kunne tjenes store summer på salg af grunde
Man kan desværre ikke se, på billedet her, at der er lavet lidt fundament (fotografen må jo så afsted igen) (Oktober 2016)

Her får man indtryk af, hvordan det opgivne byggeri er placeret

Her får man indtryk af, hvordan det opgivne byggeri er placeret (Februar 2013)

Kommentarer …

Written by Donald

Tuesday, November 1, 2016 at 1:01 UTC

Posted in Byggeri

Tagged with

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Der er åbenbart en del mennesker med en uimodståelig trang til ødelæggelse og hæslighed. Det er mig en daglig kilde til ærgrelse/irritation/vrede, hvilket ikke er sundt for mig, men alternativet ville være en eller anden form for bedøvelse. Vi er sikkert ikke så få, der har det sådan …

    Rasmine

    Tuesday, November 1, 2016 at 8:43 UTC

    • Sundt eller ej, hvis man er irriteret, må man arbejde med det – man siger om “frie software” alias Open Source (åbenhed om program-kildetekster) at projekter opstår på grund af en “kløe” (itch).
      https://en.wikipedia.org/wiki/The_Cathedral_and_the_Bazaar
      Lesson[…]
      1. Every good work of software starts by scratching a developer’s personal itch.

      Alternative “bedøvelser”, som kan anbefales: motion, musik, – mon ikke også det gode operakursus hørte ind under den kategori🙂

      Donald

      Tuesday, November 1, 2016 at 9:20 UTC

      • Aldeles ikke – de gode oplevelser sætter de dårlige i relief og gør dem endnu værre!

        Rasmine

        Tuesday, November 1, 2016 at 23:57 UTC

        • Nej kunst er ikke bedøvelse eller opium for folket. Men jeg tænkte selvfølgelig at beskæftigelse med andre ting kan give nogle glade øjeblikke, som sætter de dårlige ting i relief og gør dem mindre.

          Donald

          Wednesday, November 2, 2016 at 11:53 UTC

  2. Det synes at være et udbredt fænomen, at grænser mangler. Havde hærværksmændene (for de er vel af hankøn) haft sådanne, ville det ikke være sket.

    Jørgen

    Tuesday, November 1, 2016 at 9:37 UTC

    • Ja gid vi kunne sætte grænser som betød mindre hærværk.
      Motivet for trangen til ødelæggelse kan jo være alt lige fra trangen til at se hvad der sker, når en sten møder en rude, til håbet om at der var omsættelige værdigenstande. Det tror jeg er det mest sandsynlige i dette tilfælde.

      Donald

      Tuesday, November 1, 2016 at 11:36 UTC

  3. Stort set alle, især drenge, har, når de er i en overskuelig flok, lyst til at smadre et eller andet, som tænder deres behov for at vise magt, eller frustration over at være magtesløs. Det er bl.a det, visse skrupelløse demagoger udnytter, når der skal “liv i gaden” ved demonstrationer. Stalinister, nazister, fascister, BZ-ere….. forstsæt selv.
    At de så ikke flytter noget, og hvis overhovedet: som regel i den modsatte retning af, hvad deltagerne troede. Men det har demagogerne regnet ind i konceptet, så lyder det:” Der kan I bare se, hvordan politistaten osv, osv, begrænser mulighed for revolution!” eller noget i den stil.
    Et eller andet sted har jeg et foto af min lillebror, taget in flagranti: han og hans kammerater baldrede ruder i en nedlagt fabrik. I dag må håndværkerne som regel selv baldre: man har jo ikke tid = råd til forsigtigt at nedtage vinduerne til genbrug. Jeg har et større lager til drivhus. Hvis jeg da når at få bygget et.😉

    AagePK

    Wednesday, November 2, 2016 at 9:16 UTC

    • Dér tror jeg du rammer plet, trangen til at vise magt hænger sammen med frustrationer – enten over ikke at have eget territorium eller over ikke at have magt – eller bare være værdsat!

      Det med ruderne minder mig om min bekendt VJørgensen, som havde ruder stående udenfor sin sidefløj, en kontorfløj i et nedlagt gartneri, hvor sidefløjen var større end beboelsen. De ruder fik han ikke brugt i den tid jeg kendte ham. Han var iøvrigt en dygtig og venlig mand, ingeniør med hudskader efter blålys af en slags (UV) som man brugte til en eller anden proces.

      Drivhus – ja – det er hyggeligt, men jeg afstår gerne fra et sådant. Min bekendt råder mig til at kassere eller bortforære plasticpotter og andre potter og ting, som jeg ikke fik brugt i år. Jeg må igang!

      Donald

      Wednesday, November 2, 2016 at 12:40 UTC


Leave a Reply

