Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Sort magi eller elastik og korkprop

with 2 comments

Hvor ville det være rart med et rigtigt værksted - måske man skulle gå i gang med et nyt skur?

Hvor ville det være rart med et rigtigt værksted – måske man skulle gå i gang med et nyt skur?

Græsslåmaskinen gik i stå sidste fredag, men hvad der skete – om der var noget, der gik i stykker – det var ikke så ligetil at få øje på.

Der var tilsyneladende ikke noget galt, men gas-regulator armen føltes lidt underlig slap. Det var sket da jeg trak lidt i speeder-armen for at få motoren til at blæse sig ren.

Det var som om der sprang en fjeder, og motoren holdt op med at køre. Men hvorfor? Var der ingen tænding eller var der ikke benzin på? Begge dele var der.

Kommentarer …

Hvis det nu var en fjeder, der var sprunget af og faldet i græsset, hvor den ville blive stort set usynlig, så kunne jeg måske få den til at fungere med en elastik? Men hvor? Hvor sad den fjeder, som skulle holde styr på gasspjældet?

Da jeg prøvede at sætte en elastik på nogle tapper, der kunne bruges, ville den ikke ikke starte, men det var som om den pågældende arm (med to andre fjedre og en stang til selve karburator-drejeknappen) var kommet for langt i retning af ingen gas – så en måske en korkprop til at holde den lidt mere mod midten kunne hjælpe? – Ja i den grad – fuldt knald!

Tyndere korkskive – det hjalp.

Jeg er stadig i tvivl om, hvad det er der gik i stykker så pludseligt, og Google kan ikke hjælpe med tegninger af lige denne motor. Men det virker.

En lidt tyndere korkskive fik motoren til at gå med passende hastighed

En lidt tyndere korkskive fik motoren til at gå med passende hastighed

Den kunne slå det våde græs uden at gå i stå

Den kunne slå det våde græs uden at gå i stå

Written by Donald

Friday, October 21, 2016 at 11:50 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvor jeg dog bliver mere og mere glad, og lykkelig, for min batteridrevne Bosch plæneklipper!😉
    Nu har jeg da ikke de problemer mere!

    AagePK

    Friday, October 21, 2016 at 16:20 UTC

    • Det forstår jeg godt – det var også batteri-drevne slåmaskiner jeg havde i kikkerten, da jeg overvejede om jeg skulle købe en ny eller forsøge at reparere den gamle. Jeg så på nogle tilbud i Jem&Fix, men vil også kigge på tilbud i Fogh og de andre grønne-markeder, Bauhaus er der minsandten noget, der hedder i Hillerød, og det er ikke et arkitektfirma. (Og den forretning er ikke særlig billig, man fristes til at sige den ikke er reel).

      I øvrigt må der være en forklaring på hvad der skete med gas-spjæld armen uanset om det er besværligt eller ej. Hvis det nogensinde bliver tørvejr igen må jeg sætte maskineriet op på bordet og se om jeg kan finde ud af hvad der er gået løs eller knækket eller faldet af.

      Donald

      Friday, October 21, 2016 at 22:39 UTC


Leave a Reply

