Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Hvor skal man dog gøre af afklip og fældede træer

with 2 comments

Man kan næsten ikke se at jeg har beskåret i et par timer - Thuja er vokset sig vild på de sidste seks år

Man kan næsten ikke se at jeg har beskåret i et par timer – Thuja er vokset sig vild på de sidste seks år, der vil være 3-4 store vognlæs når jeg er færdig med at styne og fælde disse thuja’er

Et forsøg på at skære i småstykker og fylde i haveaffaldspose tager lige så lang tid som at brænde det -

Et forsøg på at skære gårsdagens afklip i småstykker og fylde i haveaffaldspose tager for meget tid –

Hyld er trængt ind i thuja-erne

Hyld er trængt ind i thuja-erne

Det nemmeste er nok at låne en stor trailer og køre afskårne grene til genbrugs-pladsen (hvor det brændes til muld).

Written by Donald

Monday, September 26, 2016 at 20:30 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du kan lige vove: brænde thuja? Det ville være (næsten!) lige så slemt som at brænde Yuja, har du forresten været inde og se hende gengive Mozart-Volodo-Say versionen af Rondo alla turca? Den er lidt anderledes end M-V-udgaven, og kjolen skal nok blive oppe😉 )
    Næ, gå på google og søg: thuja kniv, så kommer de flotteste knive frem. Og så finder du Thuja 1, der fortæller dig, at det der stykke på 120 x 40 x 25 mm koster 135kr. Så kan du evt selv skære op og tørre, og sætte dig ind i knivbygningskunsten på næste aftenskole, eller finde den nærmeste lokalafdeling under Dansk Knivforening. De vil sikkert gerne tømme haven for dig.🙂
    Jeg lavede selv for år tilbage en kniv af lige sådan et stykke, en konfirmationsgave til nevøen.

    AagePK

    Tuesday, September 27, 2016 at 0:06 UTC

    • Det var en fremsynet kommentar, det er nemlig rigtigt at der er nogle stammer, som er pænt tykke. Den eneste tykke brugbare, som er har skåret af nu kan anes til højre på fliserne ved indkørselen. Måske man kan ane, at der er nogle tykkere stammer i det indhug, som anes på billede 2 (med texten: “Man kan næsten ikke se, at jeg har beskåret et par timer …”)

      Men det er hårdt træ kunne jeg mærk, den nyslebne kædesav åd sig igennem alle snit undtagen da jeg skulle skære den lidt lårtykke stamme, som havde vokset sig ud over plænen. Planterne er 26 år gamle, måske 27 år gamle, og dette var blot et sideskud. Der er nogle pænt tykke stammer længere inde i vildnisset.

      Ja, jeg har været på YouTube og har hørt Yuja Tuja Huja Wang spille i topløs nej stropløs, der ikke falder helt ned. Og jeg kan godt forstå at hun spiller på udseendet også – hun er et smukt og levende menneske og spiller fantastisk godt. Jeg kan også lide Valentina Lisitsa, og Kissin, som spiller rigtig musik😉

      Mere om knive og trædrejere mv. senere –

      Jeg må løbe, der er bud efter mig …

      Donald

      Tuesday, September 27, 2016 at 7:39 UTC


Leave a Reply

