Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

En omvej på hjemturen og brukket mobilsoftware

with 4 comments

Lidt flere billeder fra i Fredags. På vejen hjem fra Ninas Naturcafé tænkte jeg: Der er tid, og jeg vil gerne gå turen rundt om Gribsø 4 gange om året, mindst, forår, sommer, efterår og vinter. På vejen ville jeg sende en SMS. Vi tager moderne teknik for at være selvfølgelig! Men det er den ikke. SMS’en kunne ikke komme afsted, dækningen var minimal, telefonen gik i baglås. Ud med batteri og i igen. Så ringede den (hurra!) (og min søn fortalte at jeg ikke skulle bekymre mig – en forretning havde tilbagebetalt et beløb.)

Enghavehus 15.juni 2012

Enghavehus 15.juni 2012

Selfie - men autofocus stiller på forgrunden -

Selfie – men autofocus stiller på forgrunden –

Det smukke skovløberhus, Enghavehus, er revet ned, og det gør mig ondt, ikke fordi jeg var misundelig på de mennesker, der var skovløbere og som kunne bo smukt, men langt fra alt, men fordi jeg synes det er en skam at skoven mistede et smukt hus. Nu er der heldigvis en sidebygning, som er bevaret, og som bruges til vandreklubben og andre motionister, så man kan stadig se, at der ligger et hus, når man ankommer til “Enghavehus Parkeringsplads”

Enghavehus: Det er udhuset, baghuset, der har fået lov at stå

Enghavehus: Det er udhuset, baghuset, der har fået lov at stå

På vej mod søen møder jeg en Hr. Bille ...

På vej mod søen møder jeg en Hr. Bille …

Skrivefelt (Der er 7 billeder mere): …

Granplantningens mørke gennemskæres af en enkelt solstråle

Granplantningens mørke gennemskæres af en enkelt solstråle

Ved Gribsø forlader man vejen og går ned på stien langs med søbredden

Ved Gribsø forlader man vejen og går ned på stien langs med søbredden

Åkanderne beroliger vandet selv om der er krapbølger

Åkanderne beroliger vandet selv om der er krapbølger

Fra den lille pynt, hvor alle turgængere stopper op og nyder synet af skovsøen i modlys

Fra den lille pynt, hvor alle turgængere stopper op og nyder synet af skovsøen i modlys

Underligt som man kan genkende et landskab, ikke et blad er det samme som sidste år - alt er nyt og dog gammelt, tid er en virkelighedstro illusion

Underligt som man kan genkende et landskab, ikke et blad er det samme som sidste år – alt er nyt og dog gammelt, tid er en virkelighedstro illusion

Mærkelig dag - det smukkeste vejr, men der var ikke nogen ved grillpladsen (ikke fotograferet) eller ved de dejlige klatretræer

Mærkelig dag – det smukkeste vejr, men der var ikke nogen ved grillpladsen (ikke fotograferet) eller ved de dejlige klatretræer

Der er tog til Gribsø

Der er tog til Gribsø

Her kan man bade sin hest

Her kan man bade sin hest

Written by Donald

Monday, September 19, 2016 at 9:52 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er jo sjofelt: huset ser bevaringsværdigt ud, og så river man det bare ned! Man kunne da have udbudt det, jeg mener, at det offentlige er forpligtet til at få så mange penge hjem som muligt til de offentlige kasser.
    Man kunne f.eks have udbudt det til restaurering og en åremålskontrakt. eller sælge det. Whatever. Det gør man jo raskvæk med fyrtårne o.m.a.

    AagePK

    Monday, September 19, 2016 at 10:03 UTC

    • Ja jeg synes også det er sjofelt, men ud fra hvad jeg ved bedømmer man et hus’ tilstand og det er et skøn, så de kræfter, der ønsker det fjernet, kan jo blot sige at det er for dyrt at restaurere.
      Jeg tror at “Gribskovens Venner” og “Vandrefugle” prøvede at få huset bevaret, men jeg er ikke sikker, jeg må lige se efter …

      Jeg har tænkt på at lave et andet lille fotoindlæg om Stængehus, skovløberhus i Tisvilde Hegn, hvor en handicap-forening “LevOK” har fået sig et udflugtshus, som de besøger en gang om ugen. Om sommeren var der én, der solgte is, og det er ikke nogen stor forretning. Og småfamilier har jo ikke råd til at gå og købe is hele tiden. At åbne et hus for offentligheden kræver vedligeholdelse og tilsyn.

      Donald

      Monday, September 19, 2016 at 10:10 UTC

  2. Smukke og stemningsfulde billeder fra kendte steder – jeg har nydt dem! kh Marianne

    marianne bentzen

    Monday, September 19, 2016 at 11:05 UTC

    • Ja – det er smukt. – I gamle dage kunne jeg gå turen på en timestid, det er ca. 3.5 km. men nu tog det lidt mere, fordi jeg går langsomt og stopper op for at fotografere.🙂

      Donald

      Monday, September 19, 2016 at 11:30 UTC


Leave a Reply

