Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

En romersk godsejer lærte sine børn: Sørg for at have mange æbletræer, så har man en indtægt

with 4 comments

Men det er ikke for at tjene penge, at jeg plantede et par æbletræer.

James Grieve træet har igen i år sat en masse æble - selve træet vokser langsomt

James Grieve træet har igen i år sat en masse æble – selve træet vokser langsomt

De første så modne ud, men var det ikke – nogle år er de tidligere modne end i år synes jeg, men jeg har ikke notater om det (undtagen billeder på bloggen her).

Written by Donald

Saturday, September 10, 2016 at 7:09 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Æbler er en skøn spise! Og det er et stort æbleår i år.
    Jeg ville ønske, jeg havde en grund, hvor der var plads til en masse æbletræer, men jeg må nøjes med at stjæle hos andre🙂

    Ellen

    Sunday, September 11, 2016 at 17:22 UTC

    • JA!!! De her James Grieve æbler er virkelig gode nu – Jeg skal lave en masse æbletærter og sætte lækre billeder på bloggen😉

      Donald

      Sunday, September 11, 2016 at 22:00 UTC

  2. Vi presser, så vi har til et par dage: æblemost med en kant af ingefær, lækkert! Og det er også James Grieves.
    Noget hedder plukkemodent, og det skal ned nu: ellers bliver det hurtigt spisemodent, og så holder det ikke så længe. I Okjtober kommer det mobile most-presseri forbi, og så får vi mange bag-in-boxes, så vi har most det meste af vinteren.

    AagePK

    Tuesday, September 13, 2016 at 18:45 UTC

    • Jeg låner en saftpresser og laver hvad jeg har plads til. Man burde lave cider.🙂

      Det mobile most-presseri kører desværre ikke her forbi, jeg synes det var Roskilde, der var det nærmeste. Men jeg må se efter igen🙂

      Donald

      Tuesday, September 13, 2016 at 21:11 UTC


Leave a Reply

