Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Boysen, Boyes søn, hvordan mon han fremavlede denneher?

with 2 comments

Boysen bær - brombær - planten blev skåret ned til grunden i år; jeg troede den ville dø eller skyde lidt uden at blomstre

Boysen bær – brombær – planten blev skåret ned til grunden i år; jeg troede den ville dø eller skyde lidt uden at blomstre

Der sker meget i de planter, som er ved at danne frugter.

Blomster - samtidig med de modne bær danner planten nye blomster

Blomster – samtidig med de modne bær danner planten nye blomster

I parentes bemærket måtte jeg dæmpe exponeringen med 2 blænder for at undgå at den lysviolettefarve blev hvid og uden detailler.

Der er mange frugter - hvis man ikke plukker dem hver dag, bliver de mugne (så jeg må se at komme igang!)

Der er mange frugter – hvis man ikke plukker dem hver dag, bliver de mugne (så jeg må se at komme igang!)

Jeg faldt over en gammel biologibog om flercellede organismer med spændende kapitler om planternes biologi. Det er langt fra alle fænomener, man har opdaget i dag, men det er så uendelig meget mere end man vidste i midten af 1900-tallet.

Written by Donald

Friday, September 9, 2016 at 22:03 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rudoph Boysen krydsede brombær, hindbær og loganbær. (Loganbær er igen en krydsning mellem hindbær og brombær).

    Farmer

    Saturday, September 10, 2016 at 4:05 UTC

    • Tak for oplysningerne! – Rudolf Boysen har udført et stort arbejde gætter jeg – for at finde de bedste udgangspunkter og finde de bedste frøplanter, den er uden torne og gror “selv-lugende”. 🙂

      Donald

      Sunday, September 11, 2016 at 7:09 UTC


Leave a Reply

