Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Eftersommerens smukke øjeblikke

En tur op og ned ad trapperne ved Kaprifolievej er god motion - der er altid mennesker omkring den offentlige trappe

En tur op og ned ad trapperne ved Kaprifolievej er god motion – der er altid mennesker omkring den offentlige trappe

Silhouetter

Silhouetter

Mennesker

— forestillingen begynder snart —

Det er ikke snyd, det er zoom

Det er ikke snyd, det er zoom

Written by Donald

Sunday, August 14, 2016 at 11:52 UTC

Posted in Hav

Tagged with , ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fine billeder. Jeg kan især godt lide det med underskriften: “forestillingen begynder snart”

    Stegemüller

    Sunday, August 14, 2016 at 17:03 UTC

    • Tak – det er så morsomt at finde på billedtexter!🙂😀🙂

      Donald

      Sunday, August 14, 2016 at 17:56 UTC

  2. Man kan sige meget negativt om dette med at have lavtryk i nærheden i høsttiden; men det giver flotte solned- og opgange.

    Farmer

    Monday, August 15, 2016 at 5:01 UTC

    • Men så oplever man noget andet i dag: De kraftige byger med slagregn har efterladt så lidt vand, at blæsten plus sol i dag har tørret markerne – de kører igen her, men dog ikke hele tiden.

      Og græsset er tørt og lige til at slå.🙂

      Donald

      Monday, August 15, 2016 at 14:54 UTC

      • Min kone er også tør; men selv om man om græsplæner siger, at de skal behandles, som man behandler sin kone: slåes ofte og holdes nede, så tør jeg ikke, hun slår igen!😉
        Så jeg nøjes med plænen, jeg har en god batteridrevet græsslåmaskine (nej, det er nemlig ikke en plæneklipper), de oser ikke, støjer ikke, jeg fanger selv energien hertil via solceller på taget (det har jeg også tag på!😉 ), og så giver det nogle lange ture.

        AagePK

        Tuesday, August 16, 2016 at 6:06 UTC

        • Det var en særdeles overraskende kommentar! Godt gået:mrgreen:

          Min bekendt Rasmussen bruger også en elektrisk plænepasserrobot, men hans have er meget pæn og min har ikke sådanne fine kanter, hvor man kan montere eller nedgrave en “grænse”.

          Jeg kan godt se at det vil være et fremskridt med en elektrisk plæneklipper og solceller. Men sol-celler, det nåede jeg aldrig at få. Jeg har aldrig fattet hvordan man får 220 V vexelstrøm ud af dem.

          Donald

          Tuesday, August 16, 2016 at 10:48 UTC

          • Robot? Nej-tak, det giver jo ikke nogen motion. Den er skam håndholdt.
            Jævnstrømmen fra solcellerne går igennem en vekseler, øh, altså en inverter, en slags omvendt svejseværk, og bliver så 240 v vekselstrøm, som jeg så kan sende ud i nettet, og hente tilbage igen, når den skal bruges. Og så skal jeg jo sende den igennem en oplader, en vekselretter, hvorved strømmen bliver til 18 v jævnstrøm: ellers vil batterierne ikke tage imod. Det ville nok være lige så praktisk at lægge hele huset om til jævnstrøm, og så skrotte elværker, forsyningsfirmaer og afgifterne til staten, det er da rædsomt, som de rager til sig for at støtte dem, der har snablen nede i vor fælles kasse!😦

            AagePK

            Tuesday, August 16, 2016 at 14:45 UTC

            • Ja det kunne være morsomt om jeg kunne lave solstrøm. Den varme, som fylder loftsrummet, er alligevel ikke godt for noget, den er faktisk skadelig for træværket. Men på den anden side er det jo kun ganske få uger om året, at krybeloftet er overophedet.

              Donald

              Tuesday, August 16, 2016 at 15:24 UTC


Comments are closed.