Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Jeg vil helre slå min plæne end slå løs på pæne folk

Plænen er slået! Men haven vinder

Plænen er slået! Men haven vinder

Det glæder mig at der er så mange der bruger stien - det må gerne være smukt

Det glæder mig at der er så mange der bruger stien – det må gerne være smukt

Jeg håber stigængere, løbere og legere synes at det er smukt at gå langs med banen. Den sti er værd at passe på. Ellers er det jo som om at stier heromkring får lov at passe sig selv. Og der har været stærke interesser i at de bortfalder.

Skrivefelter …

Written by Donald

Tuesday, August 9, 2016 at 15:00 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with ,

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Var det ikke Poul Dissing, der sang sådan? – Næh nej, det var jo Otto Brandenburg.

    Stegemüller

    Wednesday, August 10, 2016 at 15:49 UTC

    • Det er en vise af Halfdan Rasmussen, “Noget om helte”, som jeg holder meget af, mærkeligt nok har jeg kun hørt den i radio m Brandenburg en enkelt gang (og jeg har den ikke på plade) – men jeg skrev som ung en melodi til de smukke vers, og den har jeg sunget mange gange – da jeg var ung!🙂

      Donald

      Wednesday, August 10, 2016 at 17:50 UTC

  2. Du skriver måske også verdens mindste heltekvad med kruspersille🙂
    Naturligvis slår man ikke løs på pæne folk, hvis man er ved sin forstands fulde brug, men hvad med de meget lidt pæne? Så kan plænen måske godt vente lidt …

    Rasmine

    Wednesday, August 10, 2016 at 16:52 UTC

    • Det er nemlig rigtigt! Lad alverden slå på panden, og bekæmpe spe med spot, [skrevet længe længe før Muhammed-tegningerne] jeg vil enes med hinanden og mig selv – og ha’ det godt.

      Jeg ved ikke om jeg er i stand til at slå på hverken de pæne eller mindre pæne. Jeg vil hellere stemme på et parti, som ønsker at give passende gode arbejdsforhold for politiet. – Eller hvad …

      Donald

      Wednesday, August 10, 2016 at 17:52 UTC


Comments are closed.