Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Feriebilleder – de bedste af dem

Denne serie billeder bliver ikke en sammenhængende fortælling, for vi var to på tur og havde begge kamera, og min opmærksomhed var mere på at finde vej og være opmærksom på tid og vejr. Men her er en nogle af mine feriebilleder, der giver glimt fra en tur, hvor vi fandt ud af at bilen kan køre hurtigt og at det er dejligt at se noget nyt.

Da jeg købte den “nye gamle” bil, blev det hurtigt klart at den lugtede af våd hund. Det var også tydeligt, at der var pletter af jord og hundehår på sæderne; de blev støvsuget og renset med velduftende “Textilrens”. Det hjalp meget, men ikke helt. Åbne vinduer var stadig en dyd!

Da vi nu skulle have nogle kasser fra Thomann-musikbutikken med hjem, spurgte min søn om ikke vi skulle lægge bagsæderne ned, så vi fik mere plads til papkasserne – jo selvfølgelig, det skulle prøves. OG DA! viste det sig hvor “våd hund”-lugten kom fra:: der var jord og hundehår under sæderne!

Nu er det fjernet, med træpinde for at skrabe mudderet løs, støvsuger til det grove, og våde opvredne klude til det sidste! Ah! nu lugter det bedre.

Der er stadig noget på et bagsæde. Det ligner en fugleklat. Hvordan fjerner man det?

Written by Donald

Thursday, July 28, 2016 at 8:43 UTC

Posted in Foto

Tagged with ,

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Velkommen hjem fra ferie (du har sikkert haft det skønt med din søn)! Og det var da godt, at I fik taget sæderne ud, og fik lavet en god rengøring. Ikke mere våd hund i bilen. Kh Marianne

    marianne bentzen

    Thursday, July 28, 2016 at 20:43 UTC

    • Tusind tak Marianne! Vi var så glade begge to – at se den glæde over naturen, stederne, og musikinstrumenterne, det var så skønt og nu føler jeg mig som ny igen!🙂

      Ja – lugten er væk! Trods småskader ser bilen rigtig pæn ud, både indvendig og udvendig, og det er også en fornøjelse. 🙂

      Donald

      Friday, July 29, 2016 at 8:41 UTC

  2. Ja godt du fandt kilden til den våde hund. Man kan undre sig over, hvordan snavset i det hele taget er kommet ned under sæderne.

    Det er en ret flot galleri-funktion, du har på bloggen.

    Stegemüller

    Friday, July 29, 2016 at 5:14 UTC

    • Ja det var godt at vi fandt kilden, Stegemüller! Ved du hvad Malte også fandt ud af? Bilen har air-conditioning, så når man trykker på en knap kommer der kold luft ud af dyserne foran selv om det er 27°C udenfor! 🙂

      Det var utroligt! Nu mangler jeg bare at få fjernet en dum “mobil-telefon-holder”. Den passer ikke til nogen moderne modeller og sidder forkert (selv om den faktisk er Skoda-autoriseret).

      Donald

      Friday, July 29, 2016 at 8:43 UTC

  3. Jeg kan godt lide at se billeder fra ture – tak for det.

    Jørgen

    Friday, July 29, 2016 at 18:01 UTC

  4. Denne gang har du vist være noget sydligere end Gedser😉 Det lyder som en dejlig tur..

    Pia

    Friday, July 29, 2016 at 19:35 UTC

    • Ja, det var så dejligt. Vi var i Braunschweig og besøgte min kusine, som kæmper med følgevirkningerne af en diskusprolaps og en blodprop eller et slagtilfælde. Derefter kørte vi gennem Harzen og til Sydtyskland, Schweinfurt og landsbyen Treppendorf (med den enorme musikbutik).

      Donald

      Friday, July 29, 2016 at 19:38 UTC

  5. Herligt vejskilt.
    Stairway to Heaven. Led Zeppelin.
    Highway to Hell. AC/DC
    Paradise City. Guns ´n Roses.

    Hvad mon der står på de minimum to skilte, som ikke kan læses på billedet??

    Farmer

    Saturday, July 30, 2016 at 16:20 UTC

    • Jeg skulle lige forske lidt: Woodstock, Memphis, og så én jeg ikke kan læse eller huske …

      Jeg har et billede mere, mon jeg kan se det dér? Nashville, selvfølgelig, Nashville 7,506 km.
      Woodstock 6334 km. Memphis 7790 km!

      Det var bare et af de muntre indslag. De mange ekspedienter i butikken var rare mennesker, men ingen kan huske alle særhederne ved de hundreder af forskellige modeller af alting. Selve forretningsideen var nok et studium værd, hvis man vil forstå hvordan en lille netbutik kan blive Europas største!

      Donald

      Sunday, July 31, 2016 at 10:55 UTC

  6. Det virker til at have været en skøn tur, I har været på. Vi var jo også forbi Hahnenklee-Goslar for nogle uger siden, så det er sjovt, at I var forbi der. Det havde været hyggeligt at mødes til en kop kaffe og en god snak. Tyskland er et overset land, synes jeg. Det er så utrolig smukt med mange steder, jeg godt kunne tænke mig at besøge – og ikke bare passere, som jeg altid gør, fordi Tyskland ender med at være gennemkørsel mere end destination.

    Liselotte

    Sunday, July 31, 2016 at 8:54 UTC

    • Ja jeg tror du forstår bedre end nogen hvor skønt det var at være på tur med min søn, som kørte os godt og sikkert hjem. Det var dejligt at se glæden lyse op i hans ansigt ved besøg hos den enorme musikbutik Thomann, Stairway to Heaven! og jeg fik en af den slags oplevelser, som man kan køre videre på i nogle måneder!🙂

      Donald

      Sunday, July 31, 2016 at 9:07 UTC


Comments are closed.