Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Oh nej – myrer bag vaskemaskinen

Det var en stor skuffelse at årets myrekampagne ikke havde fjernet problemet med myrer i bryggerset helt og aldeles.

Men hvis man beslutter sig til at gøre noget ved det – og studere hvor de kommer, hvordan spray-giften virker og så videre, så er det måske lidt opmuntrende at man kan vinde over myreboet. Gad vide hvad man gjorde i gamle dage. Man kunne købe Borax i håndkøb indtil fornylig.

Der kom myrer frem trods sprøjtning udenfor - jeg måtte med lidt besvær flytte opvaskemaskinen  og vaskemaskinen for at komme til

Der kom myrer frem trods sprøjtning udenfor – jeg måtte med lidt besvær flytte opvaskemaskinen og vaskemaskinen for at komme til

De har gravet så meget grus og beton væk - og jeg havde allerede taget det første med støvsugeren, da jeg fandt på at fotografere

De har gravet så meget grus og beton væk – og jeg havde allerede taget det første med støvsugeren, da jeg fandt på at fotografere

Jeg ved ikke om det er jordskælvet i 2008, som har fået huset til at sætte sig, – men jeg synes det er blevet værre i år, og jeg tror at forskellen i niveau mellem klinkerne ved muren og længere inde skyldes at myrer har været flittige. Æv.

Written by Donald

Sunday, July 17, 2016 at 13:28 UTC

Posted in Brok, Carpe Diem

Tagged with ,

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Åh stakkels dig. Det er da vidst noget værre noget at få bugt med. Det lyder som om, du aldrig rigtig har fået bugt med dem tidligere år, så nu har de nemt ved at klække og lavet stort bo (kollektiv).

    Stegemüller

    Monday, July 18, 2016 at 5:07 UTC

    • Vejledninger i bekæmpelse af myrer ved dørtærskler og sokler siger at det kan tage nogle sæsoner, og at man skal hindre at der kommer flere udefra. Det er muligvis det sidste, der har narret mig, jeg havde ikke opdaget store myrepopulationer under fliserne. Men jeg er lidt optimistisk når jeg ikke er ked af det!🙂

      Donald

      Monday, July 18, 2016 at 8:50 UTC

  2. Pokkers!

    Jørgen

    Monday, July 18, 2016 at 5:55 UTC

    • Og så er det faktisk dyrt i anskaffelse af myre-lokkedåser og andet myregift! Æv.

      Donald

      Monday, July 18, 2016 at 8:50 UTC

  3. Træls. Vi har også de sidste par dage kæmpet med myrer i stuen. Vi har ellers altid kun haft myrer i bryggerset og køkkenet, som kan holdes væk med en enkelt myrelokkedåse om året. I stuen var der kommet flyvemyrer, men vi har vist blevet dem kvit med støvsugeren og en myrelokkedåse.

    Pigen fra landet

    Monday, July 18, 2016 at 18:33 UTC

    • Jeg håber I har gjort det af med dem nu! Jeg bruger også lokkedåser, det er det, der virker på langt sigt.

      Man skal være meget opmærksom på myrer ved sokkelen, fordi de kan fjerne så meget materiale at de underminerer huset. Måske gælder det ikke for huse med gammeldags støbt kælder, men kun for halvmoderne “pap”huse med sokkelsten samlet med mørtel eller dårlig cement, og cementgulve, som er lavet med de hvide plader (plastic af en slags) ovenpå grus; mit hus er åbenbart sårbart.

      Nu går jeg også efter at fjerne myrebo’er som er en meter eller to fra husets sokkel.

      Donald

      Tuesday, July 19, 2016 at 9:57 UTC


Comments are closed.